Ultrabook_ IdeaPadÚgy tűnik tévhit, hogy a nők csak a külsőségekre hajtanak, ha számítástechnikai eszközökről van szó. Nem a szín és a dizájn, hanem a teljesítmény a döntő a hölgyeknél, amikor új laptopot vásárolnak – derült ki abból a reprezentatív kutatásból, mely az Intel megbízásából készült 2013 decemberében, 20-40 év közötti magyar internetezők körében.

  • Minden második nő a teljesítmény alapján választ számítógépet
  •  Már nem a szín és a forma a döntő új laptop vásárlásakor
  •  A nők fele dizájnos táskában szeretné hordozni laptopját
  •  Tízből három nő számára a PC az önkifejezés része

A teljesítményt értékelték legfontosabb tényezőnek a női válaszadók, amikor azt kellett osztályozniuk, hogy mi az, amit mindenképp figyelembe vesznek a vásárlás során. A pontozás során a legnagyobb adható pontszám a 10 volt, mely alapján az alábbi eredmények születtek:

  • Teljesítmény: 9,2 pontimage004
  • Processzor: 9 pont
  • Ár: 8,9 pont
  • Üzemidő: 8,3 pont
  • Funkcionalitás: 8 pont
  • Dizájn: 5,6 pont
  • Érintésvezérlés: 5,4 pont
  • Szín: 4,8 pont

 

Ez a sorrend egyaránt igaz volt a férfiakra és a nőkre, az eltérések mindkét nem esetében minimálisak voltak csupán.

Nemcsak saját magukról, hanem párjukról is ezt gondolják a hölgyek. 76,2%-uk gondolta úgy, hogy párjuknak a teljesítmény a legeslegfontosabb notebook vásárlásakor – ez 18,3 százalékponttal magasabb a valós értéknél –, míg a férfiaknak csupán 21,8%-a gondolta ezt szerelmükről, ezzel 31,4 százalékponttal becsülve alá az ezt a szempontot minden más elé helyező nők számát.

Színtől és dizájntól függetlenül azonban a hordozható számítógép az önkifejezés fontos része. Tízből három nő (30,5%), illetve két férfi (22%) számára fontos, hogy notebookja kifejezze nőiességét és férfiasságát. Ezt jól mutatja az is, hogy minden második nő (48%) nem egy unalmas táskában vagy hátizsákban, hanem kifejezetten dizájnos, egyedi notebook táskában szeretné hordozni digitális kedvencét. A férfiak ugyanakkor közel sem ilyen válogatósak: minden negyedik (24,5%) egy egyszerű hátizsákban cipelné gépét, hatszor annyian, mint az ellenkező neműek (4,2%).

Az öltözködés, vagyis a viselhető számítástechnika terén még mindig kicsit bátortalanuk vagyunk mi magyarok. Hiszen annak ellenére, hogy a legnagyobb márkák sorban jelentik be a különböző okos órákat, karkötőket, melltartókat, fogkeféket, zoknikat, kabátokat és egyéb ruhadarabokat, ezek egyelőre keveseket izgatnak. A felhasználók több mint fele (56,8%) nem szívesen építene be ilyen eszközöket az öltözékébe.

Forrás: Intel sajtótájékoztató

Hirdetés
6 éve írok az informatika és a telekommunikáció világáról és 1 éve készítek videókat. Papír szerint mérnök-informatikus vagyok, de a mobilok világa jobban vonz.