Mostanra már mindannyian tudjuk, mi történt a Samsung Galaxy Note 7-tel. A megjelenésekor remek visszhangot és nagy érdeklődést kiváltó készülékről kiderült, az akkumulátor hibája miatt lángra kaptak és megsemmisültek a telefonok. Ebből lett egy visszahívás, majd újra elindították az értékesítést, azt állítva, hogy csak egy bizonyos sorozatot érintett a dolog. A hiba azonban újra jelentkezett az ellenőrzött készülékeknél is, így végül a teljes visszahívás és a piacról való kivonás, a gyártás leállítása volt a megfelelő lépés. Az immár a Lenovo tulajdonában lévő Motorola most megszólalt az ügyben, azt állítva, hogy megelőzhető lett volna a mind pénzben, mind presztízsben komoly veszteséget okozó ügy.

Russ Gyenes, a cég műszaki igazgatója nem vitatja, hogy a Samsung feltétlenül ügyel a vásárlói biztonságára, viszont érthetetlen, miért nem végezték el a botrány kirobbanása után bevezetett nyolcpontos ellenőrzést már a gyártás kezdetekor.  Hozzátette még, hogy a Note 7 ügy után a Motorola semmit sem változtatott saját ellenőrzési rendszerén. Ez azért érdekes információ, mert nem egy gyártó döntött a saját folyamatai felülvizsgálata és megváltoztatása mellett. Gyenes kifejtette, hogy a Motorola esetében egy hasonló szituációt már a piacra dobás előtt felfedeznének és nem kerülne a felhasználók kezébe hibás készülék. A cég a tömeggyártás megkezdése előtt nagyon szigorúan, cellákra bontva megvizsgálja az akkumulátorokat, ráadásul ezen felül a beszállító partnereknek egy 118 pontból álló auditon kell megfelelniük. Csak a tökéletes eredményt fogadják el, egyetlen hibás pont esetén már nem indulhat el a gyártás.