Hirdetés

Az AR headsetekhez jöhet jól a MicroLED a szilíciumon típusú kijelző.

Az OLED-kijelzőket már évek óta használják VR-headsetekben gyors válaszidejük és mély fekete színük miatt, azonban az AR-ben nagyobb fényerőre van szükség. Most fényes MicroLED a szilíciumon típusú kijelzőn dolgozik a Samsung, ami pont erre a célra készül.

Fényes MicroLED a szilíciumon típusú kijelzőn dolgozik a Samsung az AR headsetekhez

A Samsung Display csoport vezetője, Kim Min-woo azonban azt mondta, hogy a vállalat a következő generációs AR-kijelzők technológiáját fejleszti, amely MicroLED-re épül majd – írja a The Elec. Pontosabban, a technológia neve MicroLED on Silicon (lerövidítve „LEDoS”). A jelenlegi kijelzők jellemzően üveghordozóra készülnek, nem pedig szilíciumra.

Az AR (kiterjesztett valóság) és a VR (virtuális valóság) közötti különbség az, hogy az AR-nek világosabb kijelzőkre van szüksége, mert fel kell vennie a harcot a a környezeti fénnyel, hogy integrálhassa a virtuális objektumokat a valós világba, és ahhoz, hogy jól működjön, megfelelő fényerőre van szükség. A VR-kijelzők a környezettől elzárva működnek, így az alacsonyabb fényerővel is tökéletesen működnek.

A Samsung hosszú távú célja 6600 pixel/hüvelyk felbontású (PPI) LEDoS kijelzők fejlesztése. Kim azt mondja, hogy az AR-kijelzők minimuma 5000 PPI, és a pixelek közötti távolságnak legfeljebb 5 mikrométernek kell lennie. A piros, zöld és kék alpixelek legfeljebb 3 mikrométeresek lehetnek.

Összehasonlításképpen, az eredeti Odyssey VR headset 615 ppi-s kijelzőkkel rendelkezett, a Samsung pedig technológiát fejlesztett ki a képernyőajtó-effektus leküzdésére, és 1233 ppi-s „észlelt” pixelsűrűséggel hirdette (annak ellenére, hogy a kijelző felbontása változatlan maradt). Ez évekkel ezelőtt volt, de megmutatja, hogy a technológiának ugrásszerűen fejlődnie kell az élethű kép érdekében.

Kim szerint a LEDoS mellett a Samsung Display OLED-et is fejleszt Silicon (OLEDoS) paneleken. A MicroLED-ek világosabbak, és ezért jobban használhatóak az AR alkalmazásokhoz.

A Meta a headsetek prototípusán dolgozik, és a 10 000 nit-es fényerőt próbálja elérni, ennyire van szükség a valósághű szabadtéri jelenetek megjelenítéshez. Ez 5-10-szer fényesebb, mint a legjobb okostelefon-kijelzők a piacon. A legújabb Meta Quest Pro helyileg szabályzott LCD-ket használ (500 LED minden háttérvilágításhoz) a nagyobb fényerő elérése érdekében.

A kiemelt képet Rodger Shija készítette, forrása: Pixabay

Hirdetés
FORRÁSGSMArena
Márkus Marcell
A Tech2-n főként mobilokról olvashattok tőlem, de közösségi médiáról, streaming szolgáltatókról, Kuo és Gurman elemzéseiről és újabban már okosvécéről is informálódhattok.