Hirdetés

A Hyundainak nem megy rosszul. Épp most lettek gazdagabbak egy Red Dot elismeréssel, a cég ezt az innovatív formai megoldásaiért, a formatervezési minőségéért és a márkamenedzsment szakértelméért kapta. Ma pedig sajtótájékoztatót tartottak, ahol láthattuk a Santa Fe modellt, szó esett a hidrogénhajtás előnyeiről, előrelépéseiről, a Hyundai Nexo élen jár ebben, csak még necces a töltőhálózat, Norvégiában már nagyon haladnak vele, de hozzánk még sok idő, mire ez elérkezik.

Kiállították a Hyundai Kona Electric-et, ami már igencsak érdekes lehet a közeljövőt illetően. Végre olyan hatótávot képes elméletben ígérni az autó, amire még a kétkedők is csettinthetnek. Kétféle verzióban vásárolható meg a négykerekű, a 39 kW-os akkupakkal 312 km-t képes megtenni, maximális teljesítménye 136 LE. A nagyobb, 62 kW-os telepcsomaggal viszont már 480 km-t is maga mögött tud hagyni egy feltöltéssel, ehhez társul 204 LE és 395 Nm (plusz bónuszként 7,6 mp-es 0-100 km/h sprint). Utóbbi már teljesen használható érték, nem csak városban, de azon kívül is.

Az 1,8 m széles és 4,18 m hosszú Hyundai Kona Electric belseje is minőségi, van egy 7″-es supervision műszeregység, a sofőrt ezen kívül a fejmagasságban elhelyezett HUD segíti, ami a biztonságos vezetést olyan információk megjelenítésével emeli magasabb szintre, mint például a sebesség, a navigációs parancsok vagy az üzemanyagszint, valamint a vezetéstámogató rendszerek  biztonsági vonatkozású figyelmeztetéseivel, például a elülső ütközésre figyelmeztető rendszer (FCA), az aktív sávtartó rendszer (LKAS), a holttér-figyelő rendszer (BCW), az „intelligens” sebességhatár-figyelmeztetés és a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW). Az audio üzemmódra és a rádióra vonatkozó információk szintén kijelzésre kerülnek.

A Hyundai Kona Electric középkonzoljánál találunk egy 7″-es LCD kijelzőt is, méghozzá Apple CarPlay és Android Auto támogatással, természetesen Bluetooth képességekkel ellátva. Említésre méltó az indukciós töltőfelület (Qi szabvány), a vezetékmentes töltést támogató telefonok tehát akár kábel nélkül is etethetők. Számos extrával vértezték fel a gépet, sávkövető asszisztens (LFA), aktív sávtartó rendszer (LKA), holttér-figyelő rendszer (BCW), mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCCW), vezető éberségfigyelő (DAW), intelligens fényszóró asszisztens stb.

A 322 literes csomagtartóval ellátott Hyundai Kona Electric állami támogatással és fullos felszereltséggel már 11,9 millió forintért hazavihető, ami jóval jobb ajánlat a konkurenseknél, főleg, ha a rendkívül alacsony szervizelési igényt is belevesszük. Más kérdés, hogy egyelőre nagyon kevés érkezett Magyarországra és meglehetősen sokat kell várni annak, aki most szeretné a garázsba parkolni a szépséget.

Adatlap:

Formaterv

 

A vadonatúj Kona ötvözi a Hyundai progresszív SUV-stílusát a zéró kibocsátású elektromos hajtáslánccal

 

Új, progresszív első rész:

Az auto eleje a SUV család konstrukciójával rendelkezik, valamint zárt hűtőráccsal, aerodinamikus kerekekkel és speciális lökhárítóval

 

Kéttónusú tető Chalk White, Dark Knight vagy Phantom Black színben

 

Hét külső szín: Chalk White, Dark Knight, Tangerine Comet, Ceramic Blue, Pulse Red, Acid Yellow, Galactic Grey

 

Dedikált központi konzol nyomógombos, elektronikus előválasztó modullal

 

Két belső szín: egytúnusú Black vagy Blue/Grey háromtónusú szürke

Kapcsolódás és kényelem

 

Reflexüveg-típusú, fejmagasságban elhelyezett kijelző (kivetíti a navigációs parancsokat, a jármű sebességét és az aktív biztonsági funkciókat)

 

7”-os supervision műszeregység

 

3D navigációs rendszer 8”-os, színes LCD érintőképernyővel, hátsó kamerával és LIVE szolgáltatásokkal

 

Display Audio rendszer a kapcsolódáshoz, 7”-os színes LCD érintőképernyővel és hátsó kamerával

 

Apple Car Play és Android Auto

Premium KRELL hangrendszer

Vezeték nélküli telefontöltés

 

Szellőztethető és fűthető első ülések, fűthető kormánykerék

Két különböző elektromos meghajtás

 

Alap-hatótávolságú akkumulátor

39,2 kWh

• 312 km / 345 km-es tartomány (WLTP / NEDC)

• 13,9 kWh / 100 km

• 100kW / 136 LE

• Töltési idő: 6 óra 10 perc (7,2 kW fedélzeti töltő)

 

Hosszú-hatótávolságú akkumulátor

64 kWh akkumulátor

• 482 km / 546 km-es tartomány (WLTP / NEDC)

• 14,3 kWh /100 km

• 150 kW/204 LE

• Töltési idő: 9 óra 35 perc (7,2 kW fedélzeti töltő)

 

A 80%-os töltöttség elérése csak körülbelül 54 percet vesz igénybe (100 kW egyenáramú (DC) gyorstöltő)

 

Állítható és intelligens regeneratív fékrendszer

Biztonság

 

A legkiválóbb Hyundai SmartSense biztonsági csomag:

•       Stop&Go funkcióval felszerelt “intelligens” sebességtartó automatika (SCCw / S & G)

•       Elülső ütközésre figyelmeztető rendszer gyalogosfelismerő mód (FCA)

•       Aktív sávtartó rendszer (LKA)

•       Sávkövető asszisztens (LFA)

•       Holttér-figyelő rendszer (BCW)

•       Mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCCW)

•       Vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW)

•       Intelligens sebességkorlátozó figyelmeztetés (ISLW)

•       Távolsági fényszóró asszisztens (HBA)

 

Alap-hatótávolságú akkumulátor / Motor

Elektromos motor
Típus Állandó mágneses szinkronmotor
Maximális teljesítmény 100 kW/ 136 LE
Maximális forgatónyomaték 395 Nm
Végsebesség 155 km/óra
Akkumulátor
Típus Lítiumionos polimer
Kapacitás (kWh) 39,2
Fedélzeti töltő
Max. kapacitás (kW) 7,2 (1-fázisú)
Töltési idő
Töltési idő / Szabvány (AC) Kb. 6 óra 10 perc
Töltési idő / Gyorstöltés (DC)

(100 kW DC gyorstöltőhöz csatlakoztatva)

Kb. 54 perc 80%-os töltöttségig
Teljesítmény
0- 100 km/óra (másodperc) 9,7
Hatékonyság (kWh/ 100 km) 13,9
Kombinált CO2 (g/km) 0 g/km
Teljesen elektromos változat (WLTP) 312 km
Teljesen elektromos változat (NEDC konverzió) 345 km

Hosszú-hatótávolságú akkumulátor / Motor (EV)

Elektromos motor
Típus Állandó mágneses szinkronmotor
Maximális teljesítmény 150 kW/ 204 LE
Maximális forgatónyomaték 395 Nm
Végsebesség 167 km/óra
Akkumulátor
Típus Lítiumionos polimer
Kapacitás (kWh) 64
Fedélzeti töltő
Max. kapacitás (kW) 7,2 (1-fázisú)
Töltési idő
Töltési idő / Standard (AC) Kb. 9 óra 35 perc
Töltési idő / Gyorstöltés (DC)

(100 kW DC gyorstöltőhöz csatlakoztatva)

Kb. 54 perc 80%-os töltöttségi szintig
Teljesítmény
0- 100 km/ó (másodperc) 7,6
Hatékonyság (kWh/ 100 km) 14,3
Kombinált CO2 (g/km) 0 g/km
Teljesen elektromos változat (WLTP) 482 km
Teljesen elektromos változat (NEDC konverzió) 546 km

 

Erőátvitel
Automatikus Egyfokozatú sebességcsökkentő fogaskerék

Fékek (mindkét motor esetén)

Segédrendszerek ABS, EPB, ESC és FCA

Méretek (mm)

Külső

Teljes hossz 4,180
Teljes szélesség 1,800
Teljes magasság 1,570
Tengelytávolság 2,600
Első túlnyúlás 860
Hátsó túlnyúlás 720

Belső

1.     sor 2.     sor
Fejtér 1,005 957
Lábtér 1,054 848
Válltér 1,410 1,385

Kapacitások (liter)

Csomagtartó min. (l VDA) 322
Csomagtér min. (l VDA) 1,114
Hirdetés
Tamás Zsolt
Nem kérdés, miket szeretek: technológia, jog, sport, utazás, zene, autók. Aki követné, hogy merre járok: www.instagram.com/tamzsolt