Ahogyan 2021 végéhez közeledünk, egyre több érdekes statisztika lát napvilágot. A SensorTower közzétette az év eleje óta mobilapplikációban elköltött pénzekről szóló adatokat, és tisztán látszik, hogy mind az androidos és iOS-felhasználók többet költöttek az alkalmazásokban, mint tavaly.

A teljes összeg 2021-ben már elérte a 133 milliárd dollárt, ami 20%-kal több, mint 2020-ban ami körülbelül 111 milliárd dollár volt.

Az Apple App Store-jában elköltött pénz veszi ki a nagyobb szeletet a teljes összegből 85,1 milliárd dollárral, ami 17,7%-kal több a tavalyi évhez képest. A Google Playen keresztüli vásárlásoké a maradék 47,9 milliárd dollár, viszont itt egy nagyobb 23,5%-os növekedést láthatunk 2020-hoz képest. Ezen adatok alapján most 1,8-szor nagyobb bevételre tesz szert az Apple a Google-höz képest.

Az alkalmazás telepítések száma 0,5%-al nőtt a két áruházat együttvéve 2021-ben, a Google Playen 113 milliárd letöltés történt, míg az Apple áruházában több mint 32 milliárd letöltést tartottak számon. A TikTok a legtöbbet letöltött alkalmazás 2021-ben, majd őt követi a Facebook, Instagram, Whatsapp és Messenger, majd a Telegram, Snapchat, Zoom, CapCut, és végül a Spotify zárja a Top 10-et.

A TikTok szerezte meg a legtöbb bevételt szerző applikáció koronáját 2021-ben. A SensorTower szerint számszerűsítve 2,3 milliárd dollárt tudhat magáénak a videómegosztó alkalmazás.

Hirdetés
FORRÁSSensorTower