A BMW az i3 és i8 modelljeivel már letette névjegyét az elektromos (illetve plug-in) autók világában, de a gyártó természetesen már a jövőre készül. Az köztudott, hogy egy villanyautó (egyik) legfontosabb alkatrésze az akkumulátor maga, és ahhoz, hogy egy új modellt megfelelő mennyiségben lehessen gyártani, ahhoz bizony komoly beszállítói kapacitás kell ezen a téren is.

Ezért is jelentette be a BMW főnöke, Harald Krueger, hogy egy új megállapodást hoztak tető alá a kínai CATL (Contemporary Amperex Technology) céggel. Ők már a harmadik olyan vállalat, akiktől akkumulátorokat vásárolnak a jövőben. Mégpedig nem is keveset, ugyanis a szerződés alapján évtizedes távlatokban gondolkodnak. Elsőnek a CATL Münchenben, a BMW központjától nem messze létrehozott egy akkumulátor kutató és fejlesztő központot, melyet a két cég összesen 200 millió euró befektetéssel támogat.

Ám ez még nem minden, hiszen a CATL már építi első európai akkumulátorgyárát Erfurtban és ezt könnyen követhetik majd újabbak is. A vállalat ugyanis a világ egyik legnagyobb akkumulátor gyártója, és most úgy döntöttek, hogy az európai piacon is megkezdik a terjeszkedésüket. A gyárban 600 ember dolgozhat majd és évente összesen 14 GWh (gigawattóra) kapacitásnyi akkumulátor készülhet itt 2022-ben. A CATL-el kötött megállapodás szerint a BMW egymaga 4 milliárd euró(!) értékben rendelt akkumulátorokat a következő 10 évre, ami egyben bizonyíték arra is, hogy hamarosan komoly elektromos offenzívát láthatunk a bajor autógyártótól.