Hirdetés

Az Apple nagy erőkkel dolgozott a közelgő HomePodon, számos reklámvideót is közzétett. Az eszköz február 9-től lesz vásárolható, igaz nem nálunk, első körben mindössze az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Ausztrália kapja meg.

A specifikációk már elérhetők az Apple honlapján. A jó hír az, hogy Bluetooth 5.0 támogatott lesz, azonban úgy tűnik, hogy az Androidos eszközökkel rendelkezők nem tudják majd használni, még akkor sem, ha az Apple Music alkalmazás Androidos verziója telepítve van azon.

A HomePodhoz csak iOS 11 vagy újabb verzióval ellátott készülékkel lehet majd csatlakozni. A vezeték nélküli hangszóró támogatja majd az Apple Music zenéit, az iTunest, az iCloud Music Library-t, a Beats 1 élő rádió szolgáltatásait és a Podcastok alkalmazást. Fontos említeni, hogy ha harmadik féltől származó alkalmazást (pl. Spotify) futtatunk az Apple készülékünkről – miközben a HomePodot használjuk – akkor Sirinek nem tudunk hangutasításokat adni.

Azt nem tudni, hogy miért jó az Apple-nek az, ha csak a saját felhasználói köre használhatja az okoskütyüt, hiszen így elesnek jó pár Androidos érdeklődőtől. Viszont a piacon annyi sok jó minőségű vezeték nélküli hangszóró van, amelynek még az ára is barátibb, sőt sokkal rugalmasabbak kompatibilitás terén, hogy az Androidosok szinte biztos nem fognak a HomePod miatt telefont váltani. Később persze nem kizárt, hogy az Apple kiadhat frissítéseket a HomePodhoz, hogy lehetővé tegye majd a nem-Apple készülékek csatlakozását is. Ez még rejtély, viszont február 9-től az USA-ban 349 dollárért kezdik értékesíteni az okoshangszórót, az Egyesült Királyságban ugyanezen a napon 319 fontért (kb. 112.000 Ft) kaphatjuk meg, míg Ausztráliában 499 ausztrál dollárt kérnek el érte. Később Németország és Franciaországban is értékesíteni fogják, magyarországi érkezésről egyelőre nincsenek információk.

A napokban Mark Gurman, a Bloomberg riportere beszélt arról, hogy az Apple alkalmazottjai 50%-kal olcsóbban vásárolhatják majd meg az eszközt. Korábban már volt ilyen akció az Apple Watch esetében is. Általában az ilyen kezdeményezések arra irányulnak, hogy a vállalat megismertesse a különböző termékeket az alkalmazottaival.

Hirdetés
FORRÁSAndroid Authority
Ildi
Több éve foglalkozom az okoseszközök világával, eleinte csak az Apple termékek érdekeltek, de ma már szívesen olvasok és írok más okoskütyüről is. Kövess Instagramon: