Lehet szeretni vagy nem szeretni az Apple-t, de abban talán mindkét tábor egyet fog érteni, hogy a cupertinói cég nagyon sokat ad az apróságokra.
És ezt nem is lehetne jobban prezentálni, mint a lentebb látható hibaüzenettel. Ha valaki nem ismerné, az iOS és macOS eszközök Apple AirPods-zal való szinkronizálásakor feldobnak egy értesítést a kijelzőn, amin keresztül párosítani lehet a fülhallgatókat és a tokot. Az így néz ki:
Ezen keresztül láthatjuk a fülhallgatók és a hordozó tok töltöttségét is; később, a párosítás megtörténte után is.
Az AirPods fülhallgatókból azonban van egy első és – a pár hónapja bemutatkozott – második generáció. A második generáció már a W1 chip helyett a H1-et használja, ez a két lapka felel a zökkenőmentes működésért és kapcsolatért a fülhallgató és a lejátszó eszköz között.
De mi van akkor, ha két különböző generációból származó AirPods füles kerül véletlenül egy tokba?
Nem fognak tudni működni a más chipek miatt. (Ezért is van, hogy az Apple oldalán keresztül csak szériaszám alapján lehet rendelni egy darab pót-AirPods fülest, hogy biztosan megfelelő eszközt kapjon a vásárló.)
Viszont, ha valami nem működik, arról jó esetben hibaüzenetet fogunk kapni. Arra az esetre, ha két különböző generációból származó AirPods kerülne egy tokba, ezzel készült az Apple:
Mint a képen látható, a hibaüzenet leírja, hogy két eltérő széria van egy tokban, ezért nem lesznek együtt használhatók, illetve jelzi, hogy a jobb, illetve bal füles melyik generáció tagja. Mennyivel jobb ez, mint az iTunes hibaüzenetei, ahol szám alapján kell kiböngészni, hogy mit jelent az 53-as!
Amellett egyébként, hogy az iOS vagy macOS eszköz jelzi a hibát, a tok sem fogja tölteni az egyik fülest. A külön is megvásárolható tok egyébként képes mindkét generációval együttműködni. Persze csak abban az esetben, ha azok azonos chippel rendelkeznek.