Jó ideje hallani lehetett arról, hogy a bevételek növelésének céljából egy újabb előfizetési típust vezet be a YouTube, mely valamivel a mostani Premium csomag alá kerülhet. Ez végül nemrég hivatalossá is vált, hiszen bemutatták a Premium Lite csomagot.
Tehát, míg a megszokott Premium szolgáltatással szinte teljesen reklámmentes élményt kapunk a videók letöltésének lehetősége és a háttérben történő lejátszás mellett, a Premium Lite mindezeket nélkülözi. Felmerülhet a kérdés, hogy akkor miért is fizessen valaki elő.
A „legtöbb videót reklámmentesen” kell látnod olyan kategóriákban, mint a játék, a divat, a szépségápolás és a hírek. Az apró betűs részben a YouTube azt írja, hogy a hirdetések megjelenhetnek a zenei tartalmaknál, a Rövidfilmeknél, valamint a keresés vagy böngészés során, így leginkább az első hetek tapasztalataiból derülhet ki, hogy kiknek jelenthet jó megoldást és kik azok, akiknek csak a drágább Premium csomag felel meg.
A YouTube Premium Lite egyelőre csak az USA-ban indult el, ezt követően néhány kiemelt országban folytatódik a toborzás, majd az ígéretek szerint idén folyamatosan szélesítik a kört.