Eddig a Samsung és az Apple dominált az okostelefonok piacán, azonban megjelentek az egyre jobb minőséget képviselő kínai gyártók is. Globálisan a Huawei feltornázta magát a második helyre – rögtön a Samsung mögé, de most egy rövid kitérő erejéig beszéljünk India helyzetéről.

A Counterpoint és a Canalys statisztikájából kiderül, hogy a Xiaomi 2017-ben jelentősen növelte eladásait az országban. A növekedés már 2016-ban elindult, de 2017 év végére a Xiaomi utólérte a piacvezető Samsungot (Indiában).

2016 Q4-es időszakában a Samsung piaci részesedése Indiában 24% volt, ami egy év alatt 1%-ot csökkent. Ez nem is vészes, viszont mindeközben a Xiaomi részesedése 9%-ról 25%-ra nőtt.

A Xiaomi rengeteg mindennel foglalkozik: van okoslámpa, okosmérleg, aktivitásmérők, fogkefék, cipők, tabletek, laptopok és többek között természetesen okostelefonok is. Annak ellenére, hogy ennyi mindent gyárt, a minőség és az ár/érték arány teljesen rendben van és a sok-sok kínai gyártó közül a Xiaomi az, amire érdemes odafigyelni. Már elindult az Európába való betörés a 2017-ben debütált Xiaomi Mi A1-el, ami hazánkban is óriási népszerűségnek örvend.

Hirdetés
FELHASZNÁLT IRODALOMhttp://www.ubergizmo.com/2018/01/xiaomi-overtake-samsung-india/?utm_source=mainrss
FORRÁSNDTV
Laci
6 éve írok az informatika és a telekommunikáció világáról és 1 éve készítek videókat. Papír szerint mérnök-informatikus vagyok, de a mobilok világa jobban vonz.

13 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Várható volt. Kíváncsi vagyok a Samsung fog-e kiadni jobb ár/érték arányú telefont az indiai piacra szánva, mert jelenleg kb. vicc, amit a Samsung ad hardverben egy Redmi Note 4 árkategóriájában. Mégiscsak a világ második legnagyobb lakosságú országáról van szó, tehát nem egy kis piac a bő egymilliárd főjével.

  2. Nem értem ez miért kéne, hogy érdekelje. Akinek szar kell, az meg is fogja venni. Van sok millió ember, sajnos, akinek csak arra kell egy okosteló, hogy a viber és a messenger mennyen rajta. Az, hogy mi van a kezében, nem fontos. Ezekből van több. Megengedhetik maguknak, hogy ha tönkre megy eldobják, vesznek másikat és az utcán, menet közben is nyomogathassák. Mert ezek olcsó telók, pont ezért adják olcsón. Nem javítgatják, eldobják. Én még 5 évig akarom használni a munkatársamat, ami jól működik, a legjobb teló és fogm is, mert megbízható, jól működik. Ennyi. A Samsungot kínai sem érdekli, ők a iFost veszik. Igénytelenek. Amíg a Samsung világszerte 76 millió telót ad el és a Appla 36 milliót, addig nem hiszem, hogy csak 1 országra kéne, hogy figyeljen!!!!!!

  3. Nekem Xiaomi mi mix 6/256 gigás,aranyozott telóm van,ez egy harmadába kerül mint az ágyon árazott Samsung,és hardveresen szoftveresen simán veri a Samsungot 😉

  4. A gyorsaság relatív, az informatikába ugyanúgy mint a mobil világban. A samsung saját szoftver fejleszt, amíg a szar kínaiak rábasznak egy CM romot és használd. A touchwizz felület a legjobban kezelhető felület a világon. Ha én is rá raknék egy CM romot az S7 edge telómra, szarrá verné gyorsaságban bármelyik telót! Ha nem telepítek fel rá 98 appot, amit használok. A Samsung minden maga fejleszt, így jogos a magas ár. Az Apple minden összevásárol minden másoktól és 3X annyiba kerül, mint a Samsung, akkor az mennyire jogos? A szar kínaiak meg vesznek egy Qualcomm vagy szar MTK procit, chipset-et, ráraknak egy CM romot, aztán ott van, olcsó szar telefon. Főleg a támogatásról ne is beszéljünk. Saját márkás tokot, töltőt és tartozékot nem gyártanak kínaiak. Pont egy ilyen névtelen töltő robbant fel nálunk éjszaka, visszavittem gari és azt mondták, mit akarok, olcsó, kínai, márkátlan. Samsung szinte minden kínál a telefonjaihoz. Szóval hagyjuk az összehasonlítást, mert messze a Samsung a legjobb. Nem beszélve arról, hogy TV-ben és monitorban is piacvezetők. A sony belebukott a teló gyártásba, hiába volt vízálló, nem kell senkinek. Ugyanezt legyártotta a Samsung, már mindenki IP68-as telókat gyárt. Vicces. A Samsung diktál, mindenki őket figyeli. Ki akarnak egy kis szeletet csípni asikerből, ami a Samsungnak nagy szelet. A 256 GB-os belső tárhely szép, de hát valamire költeni kell, ha már nem fejlesztenek… A Samsung mellett szól a még részemről a vízállóság, az ujjlenyomat olvasó, a Samsung pass, sajt márkás tartozékok, vezeték nélküli töltés is. Úgyhogy ennél tökéletesebb teló számomra nincs.

  5. Van minden gyári tartozék hozzá,az okos órától,a táskáig,a gyorstöltőtől, vízálló tokig! Gyorsaságban,meg nem ellenfél a Samsung,plusz a szervizek tele vannak szoftver hibás Samsungokkal ami xiaomiből szinte egy sem,ami a nem mindegy!!! A Xiaomi saját szoftvert fejleszt,és nem úgy mint a Samsung ritkán frissít,hanem napi szinten,ahogy megkapják a panaszokat,azonnal javítják,nem úgy mint a túlárazott Samsungnál!! Prociban pedig most adták ki a világ legjobb prociját,megnyugtatóan!! Tehát tömören ennyi,de mesélj még! Egyébként mivel ezzel foglalkozom,az összes Samsung csúcskategóriát egy hónap alatt gallyra vágtam,az s8 kivételével,xiaomit 1 éve nem tudom!!!

  6. Mesélek még, alcatel, lenovo, huawei borzalmak után csak a Samsung. Mind alaplap cserés, azaz főpanel cserés lett 3 hónap után, beázott, minőségi hibásak lett. Alapvető minőségi hibásak. Kínaiak szarnak rá, max 1 évig használod, eldobod, veszel másikat, kínai minőség, olcsó. Ezért van a google fiók. Persze, olyan telók támogatását könnyű nyújtani, amiből max 1-2000-et adtak el M.O-n és nem milliókat!! Ez megint hülye hasonlat. Én még nem találkoztam szoftver hibás S7 edge-el, pedig fent vagyok az S7 csoportban, de a legtöbb garis hiba, ekkora eladott darabszám után nem is elvárható, hogy azonnal megcsinálják. Ez logikus, vagy valakinek nem? Nekem tökéletesen működő, nem lassú S3 LTE S5, S7 edge tólóim vannak itthon. Egyiknek sincs semmi baja, pedig napi 18 órát használom. Ha egy gyártó napi szinten frissít, megint csak logikus, hogy nagy szart csinált, mert a frissítés, az hiba javítás, tehát a szoftver tele van hibával. Ennyi tudnod kéne, ha már ezzel foglalkozol… 🙂 Gyorsaság relatív, tehát pont nem érdekel a gyorsaság!!!!

  7. Ha meg valaki szoftver hibával szervizbe viszi az nem normális!! Otthon simán javítható, újratelepíthető, ezt is tudnod kéne és nem írnál ennyi hülyeséget!!!

  8. Plusz aksi időben sehol nincs,egy Samsung az enyémhez képest mert a 6,44 és kijelzőt kb.20 óra alatt meríteni le,az S6-s7 pedig 8-10 órát bírta!

  9. Szoftver hibával azért lett szervízbe vitetve,mivel 3 hetes volt garanciás,és akkor csinálják meg cseréljék ki,mert be sem lehetett kapcsolni,utána pedig frissítés és napi 4-5 fagyás,nekem ne csináljon ilyet egy közel 200 ezres teló 😉

  10. Nekünk egyiknek se volt ilyen és semmi problémája. Az S5-re még garit se kértem annyira megbízom a Samsungban. Sce, ace3, ace4, expressz is volt, mindegyik tökéletesen működik, a gari lejárta után sincs velük semmi gond. De a meozás arra felé ismeretlen fogalom. Ezt természetes, vannak hibás darabok mimden márkánál. Ez alap egy szakembernél, vagy nem? Köztudott, hogy egyik gyártó se próbál ki minden egyes darabot!!! A szervitől is függ mennyire segítő készek. Talán nincs is saját szerviz, csak franchise, azok hozzáállásától függ a javítás és mire hajlandóak. Ez is tök logikus, vagy csak nekem, mert nem vagyok szakember? Smúgy meg minden gyártó flagship modellje 150-200 között mozog, nem csak a Samsung ilyen drága. Ráadásul sehol nem kapok annyi szolgáltatást mint a Samsungnál. Okos órát, vezeték nélküli töltőt minden névtelen cég csinál.

  11. Az MIUI-t a Xiaomi fejleszti és csak a developer rom frissül naponta, a Global Stable kb. 2 havonta. Van saját fejlesztésű SoC-jük és gyártanak tokot, töltőt és még rengeteg egyéb tartozékot is. A Xiaomi Mix volt az első ismert “káva nélküli” telefon (az első valamelyik Sharp modell volt) és a Vivonak már van képernyő alatti ujjlenyomatolvasós mobilja. Szóval nem mindenben diktál a Samsung.

  12. Nem, mint írtam a Sony elöbb vokt vízálló, mégis a Samsung vitte sikerre. Nem a Samsung diktál, de ők fejlesztik tovább, tökéletesre és szépre. Manapság minden szar gagyi kínai teló ip68-as, az S7 elött senkinek nem jutott eszébe ip68-as telókat gyártani, de amint látták, hogy a Samsung sikerre viszi, utána mindenki utánozta.

Comments are closed.