Az Omdia legfrissebb piackutatása szerint a Samsung ismét az élre tört és a dél-koreai gyártó 60,6 millió okostelefont szállított le 2025 harmadik negyedévében, ezzel 19%-os globális piaci részesedést ért el, ami 6%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A második helyen az Apple végzett 56,5 millió eladott készülékkel és 18%-os piaci részesedéssel, míg a Xiaomi a harmadik 43,4 millió eladással és 14%-os piaci részesedéssel. A kínai Transsion – amely az Infinix, iTel és Tecno márkákat birtokolja – a negyedik helyet szerezte meg 28,6 millió darabbal és 9%-os részesedéssel, ami 12%-os éves növekedést jelent, a legnagyobbat az élmezőnyben. A vivo szorosan mögötte zárt 28,5 millió eladással, szintén 9%-os piaci részesedéssel és 5%-os növekedéssel.
A Samsung sikerét elsősorban a Galaxy Z Fold7, a Z Flip7, valamint az A07 és A17 modellek iránti kereslet hajtotta. Az Apple esetében az iPhone 17 alapmodell teljesített várakozáson felül, köszönhetően az a minden eddiginél jobb ár-értékű pozícionálásnak. A Xiaomi ugyan Kínában visszaesést tapasztalt az állami támogatások megszűnése után, de Ázsiában és más régiókban növekedni tudott. A vivo erős maradt Indiában, megelőzte a Huaweit Kínában, és tovább bővült Afrikában, Ázsiában és Latin-Amerikában.
A teljes okostelefonpiac 320,1 millió készüléket szállított le július és szeptember között, ami 3%-os éves növekedést jelent. Míg Észak-Amerikában és Kínában csökkentek az eladások, addig Ázsia, a Közel-Kelet és Afrika látványos növekedést mutatott. Afrikában például 25%-kal, Ázsiában pedig 5%-kal nőtt a forgalom. Érdekesség, hogy az Omdia szerint a növekedést főként a 100 dollár alatti és 700 dollár feletti készülékek hajtják, míg a középkategória stagnál. A szakértők szerint a közeljövőben várható árnövekedés a belépőszintű modellek piacát is visszafoghatja.
















