Több mint 10 milliárd dollárt költöttek a felhasználók tavaly a TikTokon, ezzel a közösségi platform az első az appok között, ami elérte ezt a mérföldkövet.
A platformon lehetőség van támogatni a kedvenc tartalomgyártókat vagy az élő közvetítés készítőjét, a piackutatók szerint a ByteDance közösségi platformja megfejtette a mobilos monetizáció titkát.
2023-ban növekedtek az alkalmazásokon belüli költések, a felhasználók streaming szolgáltatásokra, más felhasználók által gyártott tartalmakra és randiappokra költöttek leginkább.
A mobilos platformokon még mindig előnyt élveznek a hirdetésekből származó bevételek, ez a forrás a mobilos értékesítések kétharmadát teszi ki, ami 362 milliárd dollárt jelent, ez 2022-höz képest 8 százalékos növekedés.
Összességében 11%-kal nőtt az appos költésekből származó bevétel, a játékok esetében azonban 2 százalékos csökkenés volt tapasztalható.
A fogyasztók egyre több időt töltenek a telefonjuk használatával, Indonéziában 6,05 óra lett az eredmény, a súlyozott átlag a TOP 10 piac esetén pedig 5 óra.
A legtöbbet letöltött alkalmazás a Shein és a Temu lett, utóbbi 125 piacon elérte ezt az eredményt. Az utazási és jegyekkel kapcsolatos appok is nagyobb népszerűségnek örvendtek, mint korábban.
Az adatok szerint a generatív mesterséges intelligencia alkalmazásokra havi szinten 10 milliárd dollárt költöttek a felhasználók 2023 végén.
A borítóképet antonbe készítette, forrása a Pixabay