Hirdetés

Több mint 10 milliárd dollárt költöttek a felhasználók tavaly a TikTokon, ezzel a közösségi platform az első az appok között, ami elérte ezt a mérföldkövet.

A platformon lehetőség van támogatni a kedvenc tartalomgyártókat vagy az élő közvetítés készítőjét, a piackutatók szerint a ByteDance közösségi platformja megfejtette a mobilos monetizáció titkát.

Több mint 10 milliárd dollárt költöttek a felhasználók tavaly a TikTokon - illusztráció
Illusztráció

2023-ban növekedtek az alkalmazásokon belüli költések, a felhasználók streaming szolgáltatásokra, más felhasználók által gyártott tartalmakra és randiappokra költöttek leginkább.

Több mint 10 milliárd dollárt költöttek a felhasználók tavaly a TikTokon - grafikonon a költések 2016-ig visszamenőleg

A mobilos platformokon még mindig előnyt élveznek a hirdetésekből származó bevételek, ez a forrás a mobilos értékesítések kétharmadát teszi ki, ami 362 milliárd dollárt jelent, ez 2022-höz képest 8 százalékos növekedés.

Több mint 10 milliárd dollárt költöttek a felhasználók tavaly a TikTokon - diagramon a reklámbevételek és az alkalmazásboltokból származó bevételek

Összességében 11%-kal nőtt az appos költésekből származó bevétel, a játékok esetében azonban 2 százalékos csökkenés volt tapasztalható.

Több mint 10 milliárd dollárt költöttek a felhasználók tavaly a TikTokon - grafikonon a telefonozással töltött idő 5 országban

A fogyasztók egyre több időt töltenek a telefonjuk használatával, Indonéziában 6,05 óra lett az eredmény, a súlyozott átlag a TOP 10 piac esetén pedig 5 óra.

A legtöbbet letöltött alkalmazás a Shein és a Temu lett, utóbbi 125 piacon elérte ezt az eredményt. Az utazási és jegyekkel kapcsolatos appok is nagyobb népszerűségnek örvendtek, mint korábban.

Az adatok szerint a generatív mesterséges intelligencia alkalmazásokra havi szinten 10 milliárd dollárt költöttek a felhasználók 2023 végén.

A borítóképet antonbe készítette, forrása a Pixabay

Hirdetés
FORRÁSGSMArena
Márkus Marcell
A Tech2-n főként mobilokról olvashattok tőlem, de közösségi médiáról, streaming szolgáltatókról, Kuo és Gurman elemzéseiről és újabban már okosvécéről is informálódhattok.