Hirdetés

Átvehetik az uralmat a Shorts videók, a hosszabb tartalmak eltűnésétől tart a YouTube egy jelentés szerint, amik jelenleg is a platform alapvető részét képezik.

A Financial Times szerint a YouTube vezető munkatársai a legutóbbi stratégiai megbeszéléseken a hosszabb tartalmak kihalásának veszélyét vitatták, a műfaj megszűnésétől tartanak. A belső adatok megmutatták, hogy a tartalomgyártók kevesebb hosszú videót készítenek, mivel a nézők kevésbé fogyasztják ezeket a tartalmakat.

Ez a változás hatással van a bevételre, hiszen a hosszabb videók során több lehetőség van hirdetésekre, ráadásul magasabb egy-egy webáruház linkjének megnyitási aránya is. A nézőkhöz hasonlóan a hirdetők is már a rövid videókat preferálják, ha termékelhelyezésről van szó.

A legutóbbi négy negyedévből háromban csökkent a YouTube bevétele, bár legutóbb valamelyest növekedett. A platform elkezdte visszaszorítani a reklámblokkolást, a YouTube Premium árát pedig megemelték az Egyesült Államokban.

Hirdetés
FORRÁS9To5Google
Márkus Marcell
A Tech2-n főként mobilokról olvashattok tőlem, de közösségi médiáról, streaming szolgáltatókról, Kuo és Gurman elemzéseiről és újabban már okosvécéről is informálódhattok.