Az első iOS 13 fejlesztői bétákban a beállítások közül eltűnt a 3D Touch, helyét pedig a Haptic Touch vette át. A 3D Touch az iPhone 6S óta volt alapfunkció, a Haptic Touch tavaly az iPhone XR-ben jelent meg.
Utóbbinak lényege, hogy ujjunkat hosszan kell egy alkalmazásikonon, egyéb gombon tartani, ezzel extra lehetőségeket előhozva. Ez nagyon hasonlít ahhoz, amit az androidos telefonok főképernyőjén lehet az appok ikonjaival csinálni. A Haptic Touch használatakor a rendszer haptikus motorja egy kis rezgéssel visszajelez, akárcsak a 3D Touch-nál is teszi.
Az iOS 13-ban a Haptic Touch minden (a rendszert futtatni képes) iPhone-on és iPaden megjelenik a beállításokban és használható is.
Előnye a 3D Touch-csal szemben, hogy használatához nem kell a speciális nyomásérzékeny kijelző és iPaden is használható. Hátránya, hogy így a 3D Touch-ra képes iPhone-okból eltüntet, lelassít vagy megnehezít olyan funkciókat, amik évekig konzisztensen működtek.
A 9to5Mac azt írja, hogy az iOS 13-as bétát futtató, nyomásérzékeny kijelzővel szerelt iPhone-okon már a Haptic Touch-csal nem működik például a linkek erősebb nyomással előhozható felugró előnézete, sem az alkalmazások főképernyőről elérhető gyorsmenüje. A Haptic Touch megnehezíti a szövegben történő navigálást is, mivel már nem lehet erősen lenyomni a virtuális billentyűzeten a kurzor precízebb mozgatásához.
Ellenben érdekes, hogy a lezárt képernyőről a kamera és a zseblámpa gyorsindításához továbbra is fizikailag erősebben kell megnyomni a kijelzőt az iPhone X és XS készülékeken, ezt a funkciót nem vette át a Haptic Touch.
Az iOS 13 egyelőre fejlesztői béta állapotban van, így az őszi, végleges verzióig javíthatnak ezeken. A rendszer publikus bétája júliusban lesz elérhető, a teljes változatot ősszel, az új iPhone-ok bejelentésekor fogják kiadni. A 9to5Mac szerint pedig ezek az új, őszi iPhone-ok (a lehetséges iPhone 11) négy év után már teljesen el fogják hagyni a nyomásérzékeny kijelzőt.
Nézzétek meg Laci iPhone XR és XS tesztjét ezekben a videókban: