Kína még mindig a világ legnagyobb okostelefonos piacának számít, ám a második negyedévben a növekedés úgy tűnik, hogy éget ért. Azok után tehát, hogy hat héten keresztül folyamatosan csak erősödtek a leszállítások, most három százalékos visszaesést mutattak.
Más kérdés, hogy már ez volt a második negyedév egymás után, hogy a Huawei volt az első, három hónap alatt 23 millió készüléket juttattak el a boltokba, második lett az Oppo 21 millióval (37 százalékos éves növekedést jelent ez), a harmadik pedig 16 milliós értékkel a Vivo lett.
A Xiaomi 15 millióval már nem fért fel a dobogóra, mögöttük pedig az Apple lohol szorosan. A Canalys elemzője szerint a Mi-sorozatról is ismert Xiaomi még mindig a legjobb ár/érték arányú modellekkel csábítja a felhasználókat, ami teljesen igaz állítás. Érdekesség, hogy az öt legnagyobb brand a leszállítások 75 százalékáért felelős. A Huawei és a Xiaomi online is erős, az Oppónak és a Vivónak viszont ebben még fejlődnie kell.