Hirdetés

India az új Kína, már ami az Apple-t illeti. Talán még emlékezhetünk arra a megállapodásra, amit a China Mobile-al kötöttek. Tim Cook többször is megszólalt ezzel kapcsolatban, miszerint Kína hamarosan letaszítja Amerikát az iPhone eladások trónjáról. Ez 2015 áprilisában meg is történt.

Piper Jaffray elemző szerint több minden is vezethet a hatalmas felhasználótábor „megszerezésére”. Az egyik ok, hogy az Apple olyan jelenlétet produkál már az országban, mint Kínában. Valamint múlthéten találkozott Tim Cook India miniszterelnökével, s a találkozón elhangzott, hogy szívesen nyitna Apple Store-okat az országban. Azonban ez hamar zsákutcába futott. A „Made in India” terv szerint a boltokban eladott termékek 30%-nak az országon belül kell legyártásra kerülni. A Foxconn ráadásul új gyárat szeretne létesíteni Indiában, így ez sem lesz akadály.

Továbbá India a legnagyobb ország a legkisebb egy főre jutó okostelefon használattal. 1.25 milliárd lakosból mindössze 15% rendelkezik saját okoskészülékkel. Ez Kínában 58% az 1.37 milliárdból. Az elemző számolgatása alapján, ha az Apple 3% és 5% között emeli a piaci részesedését, az 10 millió új felhasználót jelentene. S ha akkora részesedéssel szeretne bírni, mint Kínában jelenleg, az 62 millió embert jelent almás telefonnal a zsebben.

Azonban a történet nem ilyen egyszerű. Az Apple árazása nem segíti a piaci növekedésben, annak ellenére, hogy Cook szeretné ha olcsóbb lenne az iPhone Indiában, de ez nem menne a minőség rovására. Valószínűleg több ország felhasználói is szeretnék, ha ilyet mondana az ő országukban is Tim (mondjuk nálunk).

Hirdetés
FORRÁSPhoneArena
Zola
Techbolond, újságíró, jöhet minden, ami telefon, táblagép vagy notebook