Szeptember 23-án már hatodik alkalommal kerül megrendezésre a Volkswagen márkatalálkozó, aminek aprópóján és kvázi bemelegítésként olyan szűk körű rendezvényen vehettünk részt, ami örök élményt garantált. A most szombaton a Hungaroringen tartandó eseményen Bogár, Bora, Corrado, Jetta, Passat, Polo, Scirocco és Vento modellek, valamint természetesen a Transporterek tulajdonosai, illetve rajongói is találkoznak egymással.

A fenti képeken látható, tökéletesen állapotban a jelenkornak megőrzött T1-es Transporter is kint lesz természetesen, egy igazi hippijárműről beszélünk, aminek az értéke egy komolyabb luxusautó árával vetekszik. Na de amikor az ember lehetőséget kap arra, hogy egy ilyen négykerekűt vezessen, akkor jön a csoda. A ’60-as évekbeli szörny ugyanis nincs felextrázva, néha duplakuplungolni kell, a szervót el kell felejteni, a kormányzás is teljesen más élmény, a gyorsulás pedig nem ismert fogalom, bár ez a gép fél évszázaddal ezelőtt igazán fürgének számított. Óriási dolog volt szelni az utat, és többen csodájára jártak, fotózták, mint bármelyik eddigi tesztautót. Van kultusza, az egyszer biztos.

Nem kisebb megtiszteltetés volt egy Bogár volánja mögé beülni, kiskoromban is rajongtam a kicsi kocsiért, Herbie-ért, illetve kalandjaiért, főleg az első részért, amikor Jim Douglas és Peter Thorndyke mérte össze erejét, a megmérettetésből természetesen a lélekkel megáldott Käfer (a Bogár német elnevezése) jött ki győztesen. Tényleg fantasztikus volt egyesbe rakni a váltót, kipörgetni a motort és nekiveselkedni a pár kilométeres tesztútnak, hátulról hallva a dörmögő hangot, az autó minden mozdulatát lehetett érezni, nem lehet eleget mesélni róla.

A harmadik tesztjárgány egy első generációs Golf GTI volt, elég ritkának számított ez a modell annak idején, nyilván azért azóta került rá olyan elem is, ami eredetileg még nem volt megvásárolható. A gépet viszont versenyekre is használja a tulajdonosa, ráadásul két kezével építette nagyjából két év alatt, szóval minden eleméhez társult valami emlék. Ez az autó azért jóval szélsebesebb volt társainál, mondjuk sokkal újabb konstrukció is, amely minden téren szemkápráztató volt.

Aki tehát szereti a klasszikus autócsodákat, annak ajánlott a szombati program, ahol számos érdekes modellel ismerkedhet meg. Ha pedig bővebben is szeretnétek tudni az eseményről, akkor a hivatalos oldalnak a meglátogatása ajánlott erősen!

A cikk létrejöttében közreműködött a Telenor Hipernet hálózata.
MEGOSZTÁS
Tamás Zsolt
Sok éve dolgozom már mobilkommunikációs szegmensben, az újságírás és a rádiózás a szenvedélyem, a sales a munkám részét képezi, a jogi tudás pedig a mindennapjaimat segíti.
  • skynet

    a t1-es a megjelenese idején se számított fürgének. de nem is kellett, hogy az legyen.

    a Käfer meg nem a bogár német elnevezése, hanem a bogár németül.