Hamburgban jártunk, ahol részt vehettünk a legújabb generációs Volkswagen Polo hivatalos bemutatóján. Az első Polót 1975-ben gyártották és 1,1 milliót adtak el belőle, azóta pedig több sikermodell is követte, a kisautóból pedig mára egész méretes darab lett, ráadásul összességében már 14 milliónál is több Polo talált gazdára. Már a reptérre érkezve láthattuk, hogy azért az északi időjárás nem túl kegyes, ám később meglepetést okozva már hétágra sütött a nap.

Az útbaigazítás után már volán mögé ülhettünk, először egy 1.6-os TDI motorral szerelt járgányt kerítettünk hatalmunkba, amelynek narancssárga színvilága még az izgalmas, hatalmas kijelzővel felszerelt beltérre is kihatott. Hogy mennyire személyre szabható a külső? Ízleltetésképpen egy pár adat: 11 ülésdizájnt, 13-féle műszerfal-összeállítást és 12-féle felnit lehet választani. A kezes, jó futóművel rendelkező, 95 lóerős négykerekű csak úgy szelte az aszfaltot, a limit nélküli autópályán 181 km/h-ig kúszott fel a mutató.

Félúton az éhes gyomrokat tudta mindenki megtömni, plusz meg lehetett tekinteni a többi változatot, így bepillantást nyerhettünk az automata, a képernyő nélküli és a benzines erőforrással szerelt modellekbe is. A gázolajos verdát TSI motorra cseréltük, ebből is az egy literes változatra, ami 115 lóerőt képes optimális fordulaton leadni. És igen. Hiába a dízel nyomatékossága, ezt jobb volt vezetni. Alapvetően is jellemző, hogy kezes az autó, feszes a futómű, jó a kormányzás, de itt a dinamikusságot jobban éreztük.

Ezzel a lendülettel vágódtunk be a belvárosba, ami abszolút pozitív csalódást okozott, szépek az épületek, gyönyörű a kikötő, kedvesek az emberek, lehet itt élni minden gond nélkül. Már ha szeretjük a hűvöskés időjárást. A Polo viszont a városi közlekedést szereti, még a dugóban sem mentünk 6-7 liter fölé, országúton pedig még a benzines is megelégedett 5 literrel, hát még a dízel, ritkán kell tehát feltölteni a 40 literes tankot.

A beltér szépen kidolgozott, ráadásul még négy ember számára is kényelmes, az 1975-ös jármű 3,5 méteres hosszához képest a legújabb típus már kicsivel több mint 4 méteres, a csomagtartó sem mondható kicsinek. Egész komoly fedélzeti rendszert kapunk, a digitális műszerfal 11,7 hüvelykes, 1240 x 480 pixel felbontású, a mellette lévő 6,5 vagy 8 inches panelen pedig lényegében a navigációtól kezdve a számos kapcsolódási lehetőségig (Bluetooth, SD) mindent elérünk.

Rengeteg extra kérhető az autóhoz, ilyen a kamerás parkolóradar, kanyarkövető fényszóró, 15 hüvelykes felni, a panorámás napfénytető, a ledes belső világítás stb. Igazából háromféle felszereltség létezik: Trendline, Comfortline, Highline. Akad szívó- és turbómotor, a leggyengébb 65, a legerősebb, a GTI, pedig 200 lóerős.

A Polo azoknak lehet jó választás, akik legtöbbször városon belül járkálnak (bár erre inkább a benzinest ajánljuk), kis fogyasztású, mégis tágas autót keresnek, és képesek kifizetni legalább 4 millió forintot, ugyanis ennyi az alapmodell indulóára. Mi szerettük, élveztük, reméljük, hogy hamarosan hosszabban is rátehetjük a kezünket a kormányra.

A cikk létrejöttében közreműködött a Telenor Hipernet hálózata.
MEGOSZTÁS
Tamás Zsolt

Sok éve dolgozom már mobilkommunikációs szegmensben, az újságírás és a rádiózás a szenvedélyem, a sales a munkám részét képezi, a jogi tudás pedig a mindennapjaimat segíti.