A Zsámbékon található Driving Camp tesztpályán mutatta be legújabb generációs haszongépjárművét a Volkswagen. A Crafter első változata még 2006-ban érkezett a piacra (előtte nem így hívták), ám akkor még a Mercedesszel közös kooperációban, ám a legújabb modell teljes egészében a németek keze alól kerül ki, a gyártás pedig Lengyelországban történik, ezzel háromezer embernek adnak munkát. A legújabb Crafter 2017-ben elnyerte az év kishaszongépjárműve címet, amit elég sok tényezőnek köszönhet.

Elég méretes dobozok, de vezetni nem nehezebb, mint egy normál autót

Többféle hajtással vásárolható meg: az elsőkerék-hajtású változat alacsony rakodási magasságot, nagyobb rakteret, alacsony üres tömegeget, valamint kedvező fogyasztást kínál, és választható manuális és automata váltóval, akárcsak egyébként a többi modell. Az összkerekes 4motion optimális tapadása miatt lehet jó választás, a hátsókerék-meghajtású verzió pedig a maximális hasznos teherbírás miatt kecsegtető.

Többféle hajtással és motorral vásárolható meg

A raktér bizonyos esetekben akár 18,4 köbméter térfogatú is lehet, a maximális raktérmagasság 1,961 méter, az ajtónyílás magassága 1,840 méter, a legnagyobb rakodási hossz pedig 4,855 méter. Elég sok extra rendelhető az autókhoz: oldalszél és aktív sávtartó asszisztens, fényszórószabályozás, vontatmány asszisztens, kiparkolás segítő, aktív oldalvédelem. A hidraulikus ülés mellé járhat még szélvédő- és kormányfűtés, 50 fokban állítható háttámla, négy USB, valamint egy 230 voltos csatlakozó.

Szinte már személyautó méretű a kormány (van nagy kijelzős változat is)

A bemutató után lehetőségünk volt kipróbálni a dobozos autókat, és a kicsi kormány miatt szinte ugyanolyan volt vezetni, mint egy személyautót, azzal a lényeges különbséggel, hogy a tengelytáv jóval nagyobb, ezért kanyarodásnál nagyon kellett figyelni. Természetesen ezt különféle feladatokkal demonstrálták a zsámbéki pályán, volt vezetéstechnika, szlalomozás, “havas” lejtőn megfordulás, rakodás, a bónuszt pedig a Nyakas pincészet meglátogatása adta, ám iszogatni nem lehetett, viszont mindenki kapott egy finom bort a végén.

Hatalmas raktér

Összegzés? A kismillió szenzor miatt igazából már tényleg nem nagy kunszt vezetni egy ekkora dobozt, még akkor sem, ha az elején azért izgul az ember és a szélességgel is barátkozni kell. A hidraulikus ülés teljesen más dimenzió, a rengeteg asszisztens minden helyzetben kisegít, sőt, egyes felszereltségű modellek már maguktól beparkolnak, figyelmeztetnek olyan dolgokra, amiket szabad szemmel nem is látnánk.

A cikk létrejöttében közreműködött a Telenor Hipernet hálózata.
MEGOSZTÁS
Tamás Zsolt

Sok éve dolgozom már mobilkommunikációs szegmensben, az újságírás és a rádiózás a szenvedélyem, a sales a munkám részét képezi, a jogi tudás pedig a mindennapjaimat segíti.