Az elektromos és plug-in hibrid autók esetén kiemelt fontossággal bír az akkumulátor töltése, azaz hogy milyen módokon tudunk energiát pumpálni a járműbe. A BMW most a mobiltelefonoknál már jól ismert technológiát ültette át az autók világába. Ez nem más, mint a vezeték nélküli töltés, egész pontosan egy olyan kiegészítő, amivel a létező legkényelmesebben tölthetjük az akkumulátort. Tulajdonképpen két részből tevődik össze, az egyik a garázsunk padlójába építhető töltőpanel, míg az autó alján, az első futómű mögött van egy olyan indukciós egység, ami az energiát az akkumulátorok felé továbbítja.

Ahogy a gyári videó is mutatja, a beparkoláskor a fedélzeti rendszer segít a megfelelő pozícióba állni, majd nincs más dolgunk, mint leállítani a motort és egyszerűen otthagyni a kocsit. A töltés teljesen automatikusan megindul és a folyamat akár a saját okostelefonunkról követhető távolról is. A rendszer egyelőre a most futó 5-ös szériához, egész pontosan a plug-in 530e modellhez lesz opcióként rendelhető 2018-tól. Később várhatóan a többi plug-in modellre is kiterjesztik ezt az extrát, illetve ne feledkezzünk meg a teljesen elektromos i-sorozatról sem. A most bemutatott töltőpad kb. 3,5 óra alatt tölti fel nulláról maximumra az 530e akkumulátorát, később várhatóan növelik majd a teljesítményét, hogy az i-széria jóval nagyobb telepeit is gyorsan feltölthessük vele.

A cikk létrejöttében közreműködött a Telenor Hipernet hálózata.
FORRÁSBMW Blog
MEGOSZTÁS
Rusi
Több mint egy évtizede foglalkozom telekommunikációval, számos területén dolgoztam már, de bármerre is vitt az utam, az újságírástól nem tudtam és nem is akarok szabadulni. :)