A Samsungnak volt gondja bőven a Galaxy Note 7 körüli botrány után, az Apple például 2016 utolsó negyedévét megnyerte, hiszen az eladott mobiltelefonok 20,3 százalékát a cupertinói vállalat szolgáltatta.

Az idei évben viszont újra helyreállt a rend, hiszen a januártól március végéig tartó időszakban a Samsung értékesítette a legtöbb mobilt, egészen pontosan 26,1 százalékkal végeztek az élen, legalábbis a TrendForce elemzései szerint. Fura módon nem felső kategóriás készülékek segítettek a dél-koreaiakon, hanem a Galaxy J-sorozat, amelynek tagjait előszeretettel választották a vásárlók.

A harmadik helyen sziklaszilárdan áll a Huawei, akik 11,3 százalékról 11,4 százalékra léptek előre, utánuk kicsit leszakadva helyezkedik el az Oppo, majd jön a BKK/Vivo és az LG.

A kínai gyártókat külön is vizsgálta a TrendForce, jelentősebb javulást a Xiaominál lehet látni, 6 helyett 8,1 százalékos szeletet tudhattak magukénak, összességében viszont 46 százalék az, amit a kínaiak elértek, méghozzá a ZTE-vel karöltve, pedig ott azért vannak problémák manapság.

Hogy aztán a következő kimutatásba milyen eredmények kerülnek be, az nagyon jó kérdés, hiszen abba már beleszámolódik a Samsung Galaxy S8, a Huawei P10, valamint az LG G6 is.

A cikk létrejöttében közreműködött a Telenor Hipernet hálózata.
MEGOSZTÁS
Tamás Zsolt

Sok éve dolgozom már mobilkommunikációs szegmensben, az újságírás és a rádiózás a szenvedélyem, a sales a munkám részét képezi, a jogi tudás pedig a mindennapjaimat segíti.