Szerencsések vagyunk, pontosabban pont egyes számot kell használjak, hiszen a Seat meghívásából Belgrádba látogattam, ahol több új modellt is kipróbálhattam, ráadásul az autóknak megfelelő környezetben.

Több újságíróval karöltve Volkswagen kisbuszokkal indultunk útnak, azért a szerb főváros nincs túl közel Budapesthez, így a szegedi Kiskőrössy Halászcsárdában megálltunk jó néhány finom falatra. Az ötlet nagyon kedves volt az én szívemnek, hiszen szegedi vagyok, így sok szép emlék köt a városhoz és magához az étteremhez is. Márpedig egy vidék adag elég kiadós tud lenni, mindenki csak hümmögött, hogy de jó lenne egyet aludni. Helyette azonban száguldottunk tovább, vártak már minket a szállodában, elég korrekt szobákba tudtuk befészkelni magunkat, a kilátás egyenesen a városra nyílt.

Hogy a diéta még csak véletlenül se jusson senki eszébe, arról egy szintén nagyon kellemes, inkább már gasztro minőségű vacsora gondoskodott, előtte viszont néhány betekintést nyertünk abba, hogy Belgrád hogyan fog kinézni a következő évtizedben. Röviden? Ultramodern lesz, egy-két épület kivételével szinte az egész megújul, egy kis Dubaj, ez jutott legtöbbünk eszébe. Este még belekóstolunk a híres esti/éjszakai életbe, kedves emberek, rengeteg mulatás, érdemes ellátogatni ide, az biztos.

Az esemény középpontjában azonban a másnap állt, amikor a NAVAK tesztpályára gurultunk el. A tanpályaként is funkcionáló, de akár kisebb tesztelésekre is használt aszfaltcsík tövében sorakozott fel néhány Seat Ateca, Seat Ibiza FR, valamint Seat Leon ST Cupra. Egy kis fejtágító után csoportokra osztottak minket, három volt ebből a háromféle járműtípushoz. Mi először a Seat Ateca képességeit használtuk ki különféle környezetekben és akadályokon keresztül. A vezetési élmény nagyszerű, a SUV kategóriában induló járgány (jön a kisebb Arona is hamarosn) elég sokféle motorral kapható, van négykerékmeghajtás választására is lehetőség, de ami a legjobb, hogy bírja a terepet, ezt az itt látható videó bizonyítja a leginkább:

A fő téma azonban a Seat Ibiza volt, a spanyol márkánál most nagyon fut a szekér, 2001 óta a legutóbbi volt a legsikeresebb negyedévük. A kisautó elődeinél sokkal tágasabb lett, komoly fegyvertény még a sokféle motorválaszték is: 1.0 MPI-től (75 LE) kezdve egészen az 1.5 TSI Evo (150 LE) motorig választható benzines, emellett még a dízelről sem kell lemondani. UPDATE: A magyarországi bemutatón is ott voltunk, az autóról a nagyon rövid összefoglalónkat itt találjátok a 3 hengeres 1.0 TSI verzióról:

Az Ibiza ára 3,2 millió forint, ez persze már egy FR-es modell esetén már 5 millió forint fölé emelkedik, de hatalmas az ugrás egyébként az 1.0 TSI esetén is, ami 4,6 millióba fáj. Felszereltség terén akad Reference, Style, Xcellence és FR. A Polo szerű kisautó az egyik legismertebb négykerekűje a Seatnak, már 30 éve gyártják és eddig összesen körülbelül 5,5 millió darabot adtak el belőle.

A hangulatot a végén a Seat Leon ST 2.0 TSI DSG Cupra 4Drive dobta fel, ami kicsivel több mint 11 millióba kerül, de ami ennél izgalmasabb, hogy nagyjából 300 lőerős és 5 másodperc körüli értékkel bükszélkedhet 0-100-ra gyorsulás esetén. No, ezt az autót lehetett a pályán hajtani, a felvezető autót (ami egy TCR Leon volt) pedig nem más, mint Jodi Gené vezette, aki mellé egyébként két kör erejéig be is lehetett ülni. A Full LED fényszóróval felszerelt verda eszeveszettül jól néz ki, az pedig külön öröm, hogy kombi, tehát még családi autónak is elmegy.

A Seat tehát mozgalmas negyedévek elé néz, ráadásul elég szép és megalapozott reményekkel. Az Ibiza nagyon kezes kisautó, ami helykihasználás terén jelentősen ráver a korábbi kiadásokra, az Ateca megszorongathatja a konkurenciát, a Cupra pedig a vagány családapák kedvence lehet.

A cikk létrejöttében közreműködött a Telenor Hipernet hálózata.
MEGOSZTÁS
Tamás Zsolt

Sok éve dolgozom már mobilkommunikációs szegmensben, az újságírás és a rádiózás a szenvedélyem, a sales a munkám részét képezi, a jogi tudás pedig a mindennapjaimat segíti.