Ha tetszik amit csinálunk, akkor nyomj egy lájkot :)

Manapság nagy népszerűségnek örvendenek a MOBA-k és a bennük lévő hősök. Viszont az FPS műfaj sem marad el sokkal. Miért ne kombináljuk a hősöket egy multi FPS-ben?

Valami ilyesmi futhatott át a Blizzard ötletelő csapatának agyán, mikor megálmodták az Overwatch-ot. Mivel a cég még nem kóstolt bele soha a belső nézetes akciójátékok levesébe, így nem akármilyen terméket akartak kiadni. Persze a Blizzard-ra sosem volt jellemző az, hogy rossz játékot csinálnának. Őszintén megvallom, nem sokat tudtam a játékról a kipróbálása előtt. Persze a hype-vonat engem is elért, mert nem semmi felhajtás volt a game körül az utóbbi időben, de valahogy nem tartottam olyan nagyra. A bétával nem játszottam, pedig még jelentkeztem is rá. Mikor bejelentették még évekkel ezelőtt a Blizzcon-on, érdekesnek tartottam és a jelentkezésemet ennek köszönhetem. Aztán elszállt a varázs a játékkal kapcsolatban és csak mostanában a megjelenés környékén lettem rá figyelmes. Szóval csekély háttérinfóval vágtam neki a tesztnek, de határozottan elkezdett érdekelni a játék. Elindítottam a játékot és mehet a menet.

Overwatch - Tréning
Overwatch – Tréning

De csak ne olyan hevesen, intett rám a játék, előbb menjél szépen trainingre.  Ez a rész pont arra jó, hogy az alapokat megtanuld, mielőtt bedob a játék a mély vízbe. Szingli kampány ugyanis nincs, mint más FPS-ben, hogy betanuld az irányítást és a kitolása után császárnak érezhesd magad. A bemelegítés tényleg arra elég, hogy megtanuld, miként kell irányítani Soldier 76-et. Igen a legegyszerűbb karaktert. Mikor belépsz egy gyors meccsbe az elején nem fogsz mást választani, mert őt ismered és ő a legegyszerűbben irányítható karakter. Egy egyszerű katona egy nagy géppuskával, gránátvetővel és egy “tactical visor”-ral. Viszont nem ő az egyetlen karakter, aki játszható. Van még 20 haverja a csatamezőn, akik különféle kasztokba vannak sorolva.

Overwatch - a hősök
Overwatch – a hősök

És ezekből a kasztokból nem árt, ha mindegyik van a csatamezőn. Erre a játék maga is figyelmeztet a karakterválasztáskor, hogy esetleg túl sok vagy túl kevés van egy-egy kaszt tagjából. A 6 fős csapat pedig nem nyerhet Támadó, Védekező, Tank és Támogató egységek nélkül.

Overwatch - Karakterválasztás és csapat
Overwatch – Karakterválasztás és csapat

A Támadók általában fegyverben és mozgékonyságban erősek. A Védekező karakterek hasonlóak viszont kicsit több életerőt kapnak és emellett még valamilyen képességet, ami segíthet nekik a védekezésben. A Tankok életerőben a legjobbak és szintén tudnak valamilyen védőmechanizmussal segíteni a többeket. A Támogatók pedig olyan képességekkel bírnak, mely a csapat egészét tudja segíteni, például életerő visszatöltéssel vagy pajzzsal, de kevés életerejük miatt sebezhetőek.

Overwatch - kész vagy a harcra?
Overwatch – kész vagy a harcra?

Az összes karaktert külön nem mutatnám be, de széles a választék, mindenki megtalálja a megfelelőt a számára és ezt nem árt minden osztályban megtenni, mert a győzelem csapatmunkán alapul, a csapatmunka viszont egymás segítésével jár, amihez különféle karakterek kellenek. De emellett a kíváncsiság is hajtja az embert, hogy milyen lehet mással játszani. Legalábbis engem érdekelt, mit tudnak. Majd szépen ráeszmél az ember, hogy mind jó karakter, de nem mind illik a stílusához. Kicsit olyan, mint a sokszor hasonlított Team Fortress 2. De félreértés ne essék, a látványvilágon és a hasonló játékmódokon kívül nem sok hasonlóság van a kettő között. Még akkor sem ha a karakterek ott is bizonyos szintig osztályozva vannak. Az Overwatch-ban ultimate képesség is társul az alapképességek mellé, amiknek a betöltődése időbe telik, de nagyobb csapást mérhetünk az ellenre vagy erősebb segítséget nyújthatunk társainknak. A fegyverek is egyediek, mindenki mást kap, van, aki csak egy, van, aki kétféle aprítóval oszthatja az áldást, de van olyan is, aki kétféle lövési módot kap a fegyveréhez. A lehetőségek tárháza széles.

Overwatch - Főmenü
Overwatch – Főmenü

Viszont ha már felhoztam a játékmódokat nem mehetünk el szó nélkül mellettük. Nagyon jó döntés volt a Blizzard részéről, hogy feladat orientált módokat készített a játékhoz. Így nem fog esztelen killvadászatba torkollni a játék. Nem a K/D arányodat figyeled, hanem azt, hogy a csapat minél előrébb haladjon és győzedelmeskedjen. Együtt, csapatként. Akármennyire is random emberek közé dob be a játék quick play módban, a közös győzelem a cél és nem az, hogy valamelyik vérpistike elhúzzon és egyedül csinálja végig a kört. Megjegyzem a közösség sem olyan, mint egy CoD vagy CS esetén. Ha kicsit ügyetlenebb vagy nem fogja senki sem leordítani a fejed annyira, hogy elmenjen a kedved a következő körtől. Persze nem is olyan agresszív az Overwatch, mint a fent említett játékok.

Overwatch - játék közben
Overwatch – játék közben

Vért egy cseppet sem látni és egy vidám világban játszódik az egész. Egyszerűen nincs miért elborulnia az ember agyának. Igen kissé túlzásnak hangozhat a vidám világ, de a pályák sem arról árulkodnak, hogy komor hangulatú háború folyik. A csata komoly, de nem komor.

Overwatch - a legjobb érzés, amikor tiéd a meccs pillanata
Overwatch – a legjobb érzés, amikor tiéd a meccs pillanata

A kitekintés után visszatérek a játékmódokra. Mint említettem feladatorientáltak, tehát területet foglalni, védeni vagy a Team Fortress 2-ből ismert kocsitolás is megjelenik. Ennek a kettőnek a kombinációját is kitalálták a Blizzard-nál. Előbb foglaljunk egy pontont, majd a kocsit toljuk el a célig. Pofon egyszerű ötletek. És van még egy körökre osztott terület foglalós és védő mód is. Nem találták fel a spanyol viaszt, de nagyszerű játékmódok. Igaz, hogy kicsit talán kevéske, de arra az egy-két órára amennyire naponta leköt a játék arra elég. Igen körül belül ennyire tudja az embert a monitor elé szegezni, de mivel nem egy örökkévalóságig tart egy meccs bármikor beugorhatsz játszani egy-két meccset a nap levezetéseképpen. Ami még az újrajátszási faktort növeli az pedig a heti kihívások, mert ilyenek is vannak. Ezek általában karakterekre vannak leosztva például mindenki csak Soldier 76-el játszhat vagy mindenki csak Védekező karakterrel. Persze ez a játékmód csak akkor jó, ha talál játékosokat. Rövid pályafutásom alatt akárhányszor próbáltam, nem talált ilyen meccsre elég embert.

Overwatch - a meccs végén értékelhetőek a játékosok
Overwatch – a meccs végén értékelhetőek a játékosok

Egy kicsit tekintsünk bele a háttérbe. A karakterek nem csak jók, de jól balanszírozottak. Persze nem mindenki tökéletes, még az egyensúlyról híres Blizzard sem alkothat tökéletes játékot, de általában rendben van. Foltozgatják a karaktereket, hogy jó legyen és jó úton haladnak. Emellett nagyon jól el lett találva a játék konfigurálhatósága és gépigénye. Gyengébb gépeken is szalad a játék és játszható, de a flow élmény 60 fps felett lesz meg. Ezt nekem sikerült is elérni maximális beállítások mellett. Szóval a játék optimalizáltsága kitűnő.
A látványt már említettem, hogy hajaz a Team Fortress 2-re ezzel a rajzolt képregény szerű kinézettel és emellett egy változatos színes világba kalauzol. A világ sok részén megfordulunk majd a képzelt jövőbeli utcákon, terepeken. De a kinézetre, látványra, grafikára semmi panasz nem lehet, kitettek magukért a Blizzard-nál.
Ahogy a hangokra sem lehet semmiféle rossz szót szólni. Minden olyan jól szól együtt, mint egy színfónikus zenekar. A meccsek közbeni zene és a karakterek szövegei nagyon jól passzolnak egymáshoz.

Overwatch - sok szép helyre lehet eljutni
Overwatch – sok szép helyre lehet eljutni

No de térjünk ki kicsit a rossz pontokra is. Mert sajnos olyan is van a játékban. Ez egy teljes árú játékot 15 000 jó magyar forintért lehet megvásárolni, de még így is kapunk a játékban mikrotranzakciót. Elismerem, nem javít semmit a játékélményen amit kapunk érte, de egy kicsit bosszantó. Hogy is működik? A karakterekhez milliónyi kiegészítőt lehet már most szerezni, amit pedig lootbox-ban lehet találni. Ezeket a dobozokat szintlépéskor vagy valódi pénz kifizetése útján kaphatjuk meg. Szóval ez egy kicsit bosszantó, hogy még pénzt akarnak ezzel szerezni. Viszont az pozitív, hogy a jövőben érkező karakterek és pályák ingyenesek lesznek a játékhoz. De így egy kicsit olyan érzésünk lehet, mintha egy félkész játékot vettünk volna meg. Tizenkét pálya huszonegy karakter és milliónyi megvásárolható kiegészítő. Kevésnek tűnhet. És valójában egy multi-only játék esetében ez a létminimum. De bővülni fog legalább.

Overwatch - mi sem szebb egy győzelemnél
Overwatch – mi sem szebb egy győzelemnél

Összességében egy nagyon jó játék az Overwatch. Szerethető hősökkel, jó játékmódokkal és elfogadható mennyiségű pályával. A technikai háttérre szintén nem lehet panasz, mivel jól csinálták meg. Esport gyanús játék az biztos és a competitive mód még csak most fog befutni a játékhoz. Ajánlani azoknak tudom, akik szeretik a multi fps-eseket, de unják a CoD és CS közösségét, játékmódjait vagy egyszerűen csak szeretnének egy jó játékkal kellemes órákat eltölteni. Casual és hardcore arcoknak is szívesen ajánlom, mert mindenki megtalálja benne a számítását. Teljes árú játékként kicsit sok, de tekintsünk rá egy jó befektetésként, mert mégiscsak a Blizzard keze munkája.

Tesztkonfig:

Processzor Intel i5-4460 3.2 GHz
Videókártya Geforce GTX 970
RAM 8 GB

konzolvilagAz Overwatch-ot a Konzolvilág jóvoltából kaptuk. A játékot a linkre kattintva vásárolhatjátok meg.

LINK

A cikk létrejöttében közreműködött a Telenor Hipernet hálózata.
MEGOSZTÁS