Ha tetszik amit csinálunk, akkor nyomj egy lájkot :)

Szerintem már mindegyikőtök hallott legalább egyszer erről a sorozatról. Sőt sokatok valószínű próbálta is már. Nagy múltú sorozat, amit minden évben új körítéssel kiadnak, de a lényeg, vagyis az autók versenyzése nem változik. Lehet szó pályaversenyzésről, lehet szó éjszakában száguldozó illegális mókáról a Need for Speed méltó a nevéhez. Megélt már sokat ez a sorozat. Hullámhegyeket és völgyeket is egyaránt, de szerintem az élmény nem változott. Autóversenyzés.

need-for-speed (5)
Subaru BRZ Premium 2014

2013 után a 2014-es évet kihagyta a Need for Speed, így abban az évben nem jelent meg újabb epizód, semmilyen asztali konzolra és PC-re sem. A Rivals után, ami az utcai versenyzők és rendőrök háborújáról szólt, szünet következett, hogy a Ghost Games új vizekre evezhessen. Talán kicsit vissza azokhoz a gyökerekhez, amiken a mostani generáció annó felnőtt. A jó kis Underground feeling. Utcai versenyek, tuningvasak, éjszaka. Kimegyünk a kocsinkkal a grundra és villantunk vele, hogy aztán a végén mi legyünk a legmenőbb utcai versenyzők.

Való igaz a történet itt is a fentebb leírt mondattal leírható. Belecsöppenünk Ventura Bay éjszakájába egy Mustang-gal és máris felfigyel ránk Spike, akit épp elverünk egy versenyen és ennek tetejébe még a kopókat is úgy hagytuk ott, mint a szél. A következő jelenetben pedig már annyira tisztel minket az ipse, hogy meghív minket az éjszaka egyik nagy eseményére. Érkezésünkkel együtt vetődtek pont a városba a környék legnagyobb ikonjai, akiket igen kitalálhattátok le kell majd győzni, de erről még mit sem sejtünk az elején. Ken Block, Nakai san, Magnus Walker, Morohoshi san, Risky Devil, ezek a nevek lesznek majd a ranglétra tetejéhez vezető út mérföldkövei. Ezeknek a figuráknak, vannak ám csodálóik is, akik közül egyet-kettőt, már az elején megismerünk, ahogy beugrunk a nagy partiba. A nagy összehaverkodás után irány a garázs és csináljuk már végre azt, amiért megvettük a játékot, versenyezzünk. Travis és Amy körbevezet minket a garázson, és végre megpillantjuk az első 3 kocsit, amiből választhatunk. Innentől indul is a kaland. Egymás után jönnek majd szépen a versenyek, melyek teljesítése a story előrehaladásában segít.

need-for-speed (6)
Subaru BRZ Premium 2014

Kiválasztottuk a kocsinkat, a mobilunkat felcsatoltuk a kocsi középkonzoljára és mehet a menet. De miért is említettem a telefont? Az ok egyszerű, ez az eszköz lesz segítségünkre minden elérésében. Persze itt a játékbeli telefonról beszélek. A térkép app innen lesz elérhető, a zeneszámok is a telónkon vannak, a pro snapshot módot is ezen hozhatjuk elő és erre jönnek az üzeneteink is kedvenc barátainktól. Arra készüljön fel mindenki, hogy a telefonunk állandó jelleggel fog csörögni, amíg nem teljesítünk minden storyküldetést. Gyere ide hagy meséljek neked valamit, versenyezzünk itt, vagy menj és versenyezz, a helyi vagányok ellen mielőtt még más megtenné helyetted. A storyban vannak élőszereplős átvezető videók, amik a hangulathoz nagyon szépen adják a hátteret. Utcai versenyzők vagyunk, és szépen hozzátesznek a garázsban, kávézóban, vagy épp a helyi kocsmában felvett jelenetek, ahol mintha velünk történnének az események. A névtelen, szótlan sráccal, aki ezen két tulajdonságán kívül jól vezet. A történet maga egyszerű, ahogy a benne szereplő emberek is, bár néha nem semmi beleéléssel tudtak néhány mondatot elmondani ezek a b-kategóriás színészek. Nagyon éreztetik velünk, hogy undergound a téma, de vannak olyan sorok is, amik nagyon jól lettek megírva. Például, mikor Travis elmeséli Nakai san munkásságát, az világi. Na, de legyen elég ennyi a storyról, nem lövök le minden poént.

need-for-speed (2)
BMW M4 (2014)

Ahogy kiérünk a városba kocsinkkal meg is nyílik előttünk. Az első pillanattól fogva bejárhatunk mindent és fedezhetjük fel a versenyeket, de persze a futamokkal csak szép sorjában. Szinthez vannak ugyanis kötve, a szintek pedig xp helyett REP pontokhoz. Reputation pontot az 5 fajta vezetési stílussal szerezhetünk. Száguldhatunk, mint Magnus Walker, driftelhetünk és mutatványozhatunk, mint Ken Block, veszélyesen vezethetünk, mint a japán király Morohoshi san, csapatokba verődve a Risky Devil formációt követve, vagy Nakai san után szabadon a tuninggal és az azzal járó előnyökkel szerezhetünk pontokat. Szóval nagyjából bármivel szerezhetünk pontokat, hogy magasabb szintűek lehessünk és kellenek is ezek a pontok, mert 70 szint van a játékban. A versenyek nagyjából ismerősek lehetnek a korábbi nfs részekből. Van itt sprint futam, körverseny, de drift küldetésből van több fajta is. Sima drift trial, ahol a legtöbb pont elérése a cél, és ennek van a pepita változata, mikor csapatban driftelünk egyfajta vonatban, ezek lesznek a drift train kihívások. És van az a módi, mikor még az időre is figyelnünk kell, ezek lesznek a gymkhana versenyek. A legutóbbi kiegészítővel pedig a gyorsulási verseny szerelmeseinek is kedveztek. Persze a versenyek teljesítése pontokkal és pénzzel jár.

need-for-speed (7)
Nissan 180sx Type X (1996)

A versenyek mellett lesz még teendőnk bőven. A rend éber őrei is tiszteletüket teszik néha, egy-egy sarkon előbukkanhatnak. Ilyenkor máris megkezdődik a hajsza gyorshajtók elkapása végett, de egy idő után nem lesz nehéz dolgunk lerázni őket. Sőt az elején is egyszerű lesz lehagyni egy Crown Vic-et, míg fel nem tornázzuk a körözési szintünket magasabbra. Ami viszont nem folyamatosan van meg, mint a 2005-ös Most Wanted-ben, az üldözés alatt kell feltornázni. De olyankor már bekeményítenek a fakabátok. Hellcat Charger-ek, útzárak és még szögesdrótok is nehezíthetik eltűnésünket. Ilyenkor félreeső zugok is segítségünkre lehetnek. Ezek viszont adott esetben meglepetéseket is rejthetnek. REP mellett gyűjtögethetünk még elszórt ingyen alkatrészeket, fotózkodhatunk érdekes helyeken és fánkokat is összeszedhetünk. Ezek a fánkok persze a gumifüst illata miatt lesznek emlékezetesek, mivel kocsinkkal köröket kell leírnunk a betonon.

Persze a versenyeink során egyre nagyobb lesz az ellenfél lóereje, így azt nekünk sem árt növelni. Ezt a garázsunkban tudjuk elvégezni. 10 különböző kocsi állhat egyszerre a szentélyünkben, de temérdek dologgal tudjuk őket megfelelő szintre emelni. Vizuálisan és motorikusan is a legbetegebb alkatrészeket pakolhatjuk bele a kocsiba. 54 kocsiból kiválasztani a megfelelőt nem egyszerű, de ha megvan a szeretett gyöngyszem aprólékosan vehetjük kezelésbe.  Egy kicsit újra az Underground részek feelingjét hozza a dolog, igaz nem olyan nagy alkatrész választékkal, mint ott. Viszont ezek mind olyanok, amik a valóságban is léteznek és a mai tuning kultúra leghíresebb darabjai. Liberty Walk, Rocket Bunny, Rauh-Welt Begriff csak, hogy néhányat említsek a nagy nevek közül. A motorikus tuninghoz pedig kaptunk egy olyan adalékot, mely még érdekesebbé teszi a dolgot, a vezetési stílus személyre szabása. A tuningalkatrészek felszerelésével és módosítgatásával váltogathatunk driftre és tapadásra kihegyezett beállítások között. Csúszkák közé vagyunk szorítva, de ne is várjunk kifinomult beállításokat egy arcade játéktól. Ezek után pedig indulhat a festés. Rengeteg gyártó matricájával díszíthetjük a gépet és tehetjük egyedivé. A leszebb pedig, hogy ezt másokkal is megoszthatjuk.

need-for-speed (3)
Ford Focus RS (2016)

Amit még megoszthatunk másokkal az a snapshot proban készült fotóink. Filterek pakolgatása szögek beállítása, sok lehetőségünk lesz arra, hogy a játékon keresztül bemutassuk, mennyire jók lennénk SpeedHunters fotósnak. Aztán győzzük gyűjteni a like-okat.

Persze az eddig leírtak mit sem érnének, ha a vezetés nem lenne jó. De nyugodjunk meg nem így van. Arcade-os a figura ez tény, de nem kell minden kanyart driftelve bevenni. Sőt szerintem egész kellemesre sikerült az irányítás is. Kontrollerre lett tervezve, így PC-n billentyűzettel nem biztos, hogy érdemes nekiállni. Viszont van kormánytámogatás is, igaz ezzel nem állt módomban próbát tenni. De a félelmekkel ellentétben leszögezem még egyszer, hogy az irányítás jóra sikeredett. Minden kocsi másképp viselkedik, és a beállítások is szépen hozzájárulnak a különbözőséghez. Élmény vezetni egy-egy gépet.

Ami még az élményhez sokat hozzátesz az a látvány. A DICE által kifejlesztett Frostbite 3-as engine nagyon szépen teszi a dolgát, vagyis irtózatos mód jól néz ki. Annak ellenére, hogy a játékban folyamatosan éjszaka van és az eső sem hagy alább. Részletes a kocsik kidolgozása és a környezetéé is. Én csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni. Igaz sok mindent elvisz a hátán a sok effekt, de jól néz ki a téma.
A látványhoz hasonló magasságokban adja a pluszt a játékhoz a hangok sokasága. Elképesztő milyen jól tud szólni egy-egy kocsi. Sokszor csak beálltam egy alagútba és bőgettem a motort. legyen szó üveghangon visító V12-ről vagy mély mormogással duruzsoló V8-ról, mind gyönyörűen muzsikál. És ha már muzsika, a készítők egész jó soundtracket pakoltak össze. Mindenki talál számára megfelelőt. Rock, trap és D&B legkülönfélébb sorrendje váltogatja egymást. Ehhez még hozzájönnek a Legends kiegészítővel érkezett felejthetetlen régi zenék korábbi nfs-ekből.

need-for-speed (1)
Ford Mustang BOSS 302 (1969)

Hogy a technika mellett se menjünk el szó nélkül, a fentebb említett Frostbite 3-as motor szépen dolgozik. Eget rengető hibával nem nagyon találkoztam és az optimalizálás miatt is megérte a PC-seknek várni fél évet a játékra. A stabil 60 FPS-t egy megfelelő konfiggal szépen hozza a játék én 1080p-ben maximális beállítások mellett tudtam futtatni a játékot gond nélkül.

Összefoglalva egy nagyon jó játékot kapunk a pénzünkért, ha megvesszük a Need for Speed-et. Kellemes autós mulatság tud lenni, igaz a vidámságon néha csorbát ejt a szakadozó internet, mivel folyamatos netkapcsolatot igényel a játék. Emiatt a szünet úgy, mint fogalom nem létezik a játékban.  De ez egy feledhető dolog tud lenni azon nyomban, amint elkapott minket az érzés. NFS fanoknak kötelező darab. Személy szerint talán a legjobb NFS, bár nagy történelemmel bír a sorozat.

Trailer:

Tesztkonfig:

Processzor Intel i5-4460 3.2 GHz
Videókártya Geforce GTX 970
RAM 8 GB

konzolvilagA Need for Speed-et a Konzolvilág jóvoltából kaptuk. Az NFS-t a linkre kattintva vásárolhatjátok meg.

LINK

A cikk létrejöttében közreműködött a Telenor Hipernet hálózata.
MEGOSZTÁS