(FIGYELEM!!! A cikk nem kívánatos tartalmakat, spoilereket is tartalmazhat!)

Ronan O’Connor hősünk neve, akivel a játékot visszük. A történet Salem-ben játszódik, egy Massachusetts állambeli kis városkában. A játék ott kezdődik, hogy épp verekedünk egy csuklyás, maszkos illetővel, aki kidob minket az ablakon és lezuhanunk a földre. Még nem halunk meg, azonban szellemünk elhagyja a testet és tehetetlenül nézzük a további eseményeket. A csuklyás férfi kijön az épületből, fog egy pisztolyt és jó párat belénk ereszt. Ezt szellemünk is látja, érzi, lelkünk átlép a valós és a túlvilág közötti dimenzióba és addig nem nyugszunk, míg ki nem derítjük, hogy ki a gyilkos.

Ez a játék alapsztorija. A rend kedvéért, Ronan egy bűnös előéletű rendőr, aki elszántan nyomozott egy “Bell Killer” nevű sorozatgyilkos ügyében, és ez is okozta a vesztét. Sógorunk, Rex biztatott minket a rendőri pályára, emiatt bűntudata is van, azt hiszi, hogy miatta halt meg Ronan.

Főbb szereplők:

Ronan O’Connor: a játék főszereplője, zavaros előéletű rendőr

Julia: ő Ronan felesége, aki meghalt 3 évvel ezelőtt (a játékbeli időhöz képest persze)

Rex: Julia testvére, Ronan sógora

Baxter: rendőr, nem nagyon bírja Ronant

Joy: ő egy tini, Ronan a játék nagy részében rá támaszkodik, többet nem árulhatok el róla 🙂

Abigail: ő is egy lélek (szellem), aki a játék elején magyarázza nekünk a teendőket, később viszont más irányt vesz a története

A “Bell Killer”: ő Ronan gyilkosa, kiléte kérdéses, ezt akarjuk kideríteni a játék során


(Joy és Ronan a képen)

Játékélmény:

A játék maga az elejétől kezdve izgalmas volt, volt egy kicsi Beyond: Two Souls beütése nekem, abban az értelemben, hogy hasonló mozdulatokkal kellett megölni az ellenfeleket. Azt tegyük hozzá, hogy én Xbox 360 konzolon játszottam a játékkal, a Beyond viszont csak PlayStationre jelent meg. A játék lényege tehát, ahogy azt korábban is említettem, hogy megtaláljuk, ki is a gyilkos. Azért muszáj megtalálnunk, mert lelkünk csak így lel békére, – hisz lelkünk most felkavartan bolyong a valós és a szellemvilág között – és így találkozhatunk újra szeretett feleségünkkel, Juliaval, aki évekkel a játék jelenje előtt halt meg.

A kezdetben Abigail – aki egy régen meghalt kislány szelleme – segít nekünk, hogy boldoguljunk, hogyan hatolhatunk át falakon, tárgyakon, mikre vagyunk képesek szellemként és mikre nem. Például nem mászhatunk át minden falon, mert sok fal a szellemvilágban is fal, így azokon nem hatolhatunk át, hanem csak a valós világban létező falakon…legalábbis én így értelmeztem, kicsit furcsa. Továbbá szellemként egy házba vagy épületbe csak nyitott ajtón vagy ablakon tudunk bemenni, zárt épületbe nem járhatunk ki/be.

(Abigail és Ronan a játék elején)

Abigail figyelmeztet az elején, hogy nem vagyunk ebben az átmeneti állapotban sem biztonságosak, mert démonok vadásznak a lelkünkre, de tudunk ellenük védekezni. Egy bizonyos billentyűkombinációval könnyedén elpusztíthatjuk őket, de csak is akkor, ha hátulról támadunk. Ha észrevettek minket, akkor veszedelmes és ijesztő sikoltozás közepette elkezdenek minket üldözni, de a játéktéren találunk ilyen – minek is nevezzem – “lélekfal?”..hmmm hát afféle ember formájú ködöket, amik bizonyos ideig elrejtenek minket a démonoktól, de változtatnunk kell a helyzetünket két ilyen objektum között, hogy észrevétlenek maradjunk.


(Ronan egy démonnal szemben)

A játék során vannak helyszínek, – mivel nyomozók vagyunk – ahol különféle tárgyakat, bizonyítékokat kell találni, hogy megfejtsük az adott helyszínre vonatkozó rejtélyt. Például a lakás felső emeletén, ahonnan kidobtak minket, infókat kell keresnünk, hogy a gyilkos mit keresett ott, ki volt a célpontja. Néha igazi fejtörő tud lenni. A játék a játékos józan ítélőképességét használja fel, hogy őt is belevonja a nyomozásba. Például van egy bizonyos testhelyzetben lévő ember/szellem és feldob különféle szavakat, és nekünk kell kitalálni, hogy mi jellemző például az arcmimikájára, állapotára. Szerintem izgalmas és érdekes a játék, nem volt unalmas rész.

Ami viszont érdekes volt, hogy Ronan szájában minden jelenetnél, minden bejátszásnál ott lógott a cigi, ami úgy látszik, sosem ég el, ugyanis nem láttuk, hogy cserélt volna. Erre is biztos van magyarázat, amit a játék készítői nem árulnak el nekünk.


(egy vízbe fulladt kislány szelleme, akit a “Bell Killer” ölt meg)

A játékot nem mellesleg az Airtight Games fejlesztette és a játék az Unreal Engine 3 motort használja.

Vélemény:

A grafika rendkívül meggyőző, a karakterek kidolgozottak, ami a járművekre nem mondható el teljes mértékben, de nem volt ezzel sem gond. A játék nem volt unalmas csöppet sem, a játékos interaktívan részt vett a nyomozásban, nem vitt magával a sztori, hanem nekünk kellett kitalálni, hogy vajon mi is történhetett velünk vagy másokkal. A végén van egy hatalmas csattanó, amin én is meglepődtem, de ezt nem árulom el, aki kedvet kapott hozzá, az próbálja ki 🙂

A játék megjelent PC-re, Xbox 360-ra, PlayStation 3-ra és a next-gen konzolokra is

Gépigény:

Minimális követelmények:

  • Operációs rendszer: Windows Vista
  • Processzor: Dual Core vagy Quad Core processzor
  • Memória: 2 GB RAM
  • Videokártya: DX 10-es, AMD Radeon™ HD 3870 512MB RAM / Nvidia GeForce 8800GT

Ajánlott követelmények:

  • Operációs rendszer: Windows 7, Windows 8
  • Processzor: AMD FX-8000 széria, vagy jobb / Intel Quad i7 Core CPU
  • Memória: 4 GB RAM
  • Videokártya: DX 11-es, AMD Radeon™ TM R9 270 vagy jobb / Nvidia GTX 660 széria, vagy jobb

Trailer:

Néhány kép a játékról:

A cikk létrejöttében közreműködött a Telenor Hipernet hálózata.
MEGOSZTÁS
Laci
Lassan 5 éve írok, és ez nem is fog változni mostanság. Papír szerint mérnök-informatikus vagyok, de a mobilok világa jobban vonz.