Az elektromos autókra először mint városi rohangálós járművekre tekintettünk, ám azóta már látjuk, szép lassan minden kategóriában megjelennek az ilyen járművek. A dízelbotrány miatt rendesen megtépázott Volkswagen csoport egyike azoknak, akik részben vezeklésként üttörők szeretnének lenni e témában és minden eddiginél több teljesen elektromos vagy plug-in hibrid autót szeretnének piacra dobni. Hamarosan esedékes az Audi A7 új generációjának debütálása és a legfrissebb információk alapján az új csúcsmodell RS7 már ilyen plug-in hibrid kivitelben is elérhető lesz. A hagyományos benzines változat egy duplaturbós, 4 literes V8-assal hajtja magát. A Bentley Continental GT-ben és a Porsche Panamera Turbóban dolgozó erőforrás 650 lóerőt és 812 Nm-t szabadít az útra, ezzel sportautókat megszégyenítő teljesítményt nyújt a négyajtós luxuskupénak.

Ám könnyen lehet, a legközelebbi vetélytárs épp a plug-in verzió lehet. Ebben ugyanez a V8-as motor adja az alapot, de 550 lóerőre “gyengítve”, cserében egy 150 lóerős elektromos hajtás egészíti ki, ezzel pedig az összteljesítmény 700 lóerőre adódhat (bár elvileg a két rendszer erejét nem lehet közvetlenül összeadni). Noha az akkumulátor miatt a hibrid változat biztosan nehezebb lesz, de a villanymotor mindig maximális nyomatékával várhatóan ugyanolyan vagy akár jobb menetteljesítményt is nyújthat az autó. Mindenesetre az új plug-in hibrid RS7 lehet a következő bizonyíték arra, hogy az elektromos meghajtásnak van jogosultsága a nagyteljesítményű sportautók között is. Mi leginkább csak a V8-as motor csodás hangját sajnáljuk majd.

A cikk létrejöttében közreműködött a Telenor Hipernet hálózata.
FORRÁSCarscoops
MEGOSZTÁS
Rusi
Több mint egy évtizede foglalkozom telekommunikációval, számos területén dolgoztam már, de bármerre is vitt az utam, az újságírástól nem tudtam és nem is akarok szabadulni. :)