Az elektromos autókra először mint városi rohangálós járművekre tekintettünk, ám azóta már látjuk, szép lassan minden kategóriában megjelennek az ilyen járművek. A dízelbotrány miatt rendesen megtépázott Volkswagen csoport egyike azoknak, akik részben vezeklésként üttörők szeretnének lenni e témában és minden eddiginél több teljesen elektromos vagy plug-in hibrid autót szeretnének piacra dobni. Hamarosan esedékes az Audi A7 új generációjának debütálása és a legfrissebb információk alapján az új csúcsmodell RS7 már ilyen plug-in hibrid kivitelben is elérhető lesz. A hagyományos benzines változat egy duplaturbós, 4 literes V8-assal hajtja magát. A Bentley Continental GT-ben és a Porsche Panamera Turbóban dolgozó erőforrás 650 lóerőt és 812 Nm-t szabadít az útra, ezzel sportautókat megszégyenítő teljesítményt nyújt a négyajtós luxuskupénak.
Ám könnyen lehet, a legközelebbi vetélytárs épp a plug-in verzió lehet. Ebben ugyanez a V8-as motor adja az alapot, de 550 lóerőre „gyengítve”, cserében egy 150 lóerős elektromos hajtás egészíti ki, ezzel pedig az összteljesítmény 700 lóerőre adódhat (bár elvileg a két rendszer erejét nem lehet közvetlenül összeadni). Noha az akkumulátor miatt a hibrid változat biztosan nehezebb lesz, de a villanymotor mindig maximális nyomatékával várhatóan ugyanolyan vagy akár jobb menetteljesítményt is nyújthat az autó. Mindenesetre az új plug-in hibrid RS7 lehet a következő bizonyíték arra, hogy az elektromos meghajtásnak van jogosultsága a nagyteljesítményű sportautók között is. Mi leginkább csak a V8-as motor csodás hangját sajnáljuk majd.