Nem titok, hogy az akkumulátorok fejlesztésének jelentős lökést adhat az elektromos autók terjedése. Ahogy a mobilunknál is idegesítő, ha állandóan töltőért kell rohangálnunk, ez hatványozottan igaz egy autó esetében. Ráadásul az élettartam sem mindegy, hiszen míg egy mobilhoz néhány ezer forintért kapunk új akkut, egy elektromos autó esetében ez akár milliós tétel is lehet.

Az biztos, hogy a jelenleg használt lítium-ion (és lítium-polimer) technológián túl kell lépni, és a mérnökök szerint a lítium-kén lehet a jó megoldás. Ennek kétszeres az energiasűrűsége, azaz egy adott méretű akkuban kétszer nagyobb energiát tárolhatunk el, ráadásul olcsóbb gyártani is. Ez a két tulajdonság aranyat ér az elektromos autók esetében (is), de a probléma az, hogy az ilyen akkuk élettartama túlságosan rövid volt. Egészen eddig, mert úgy tűnik, megtalálták a megoldást erre a problémára.

Ez nem más, mint a hínár, illetve az általa termelt karragén nevű anyag. Ezzel stabilizálni tudják a lítium-kén akkut, jelentősen megnövelve az élettartamát, így többezer(!) töltési ciklus után kezd csak csökkenni az akkumulátor kapacitása. Természetesen a mostani felfedezés nem jelenti azt, hogy holnaptól sorra jelennek meg a lítium-kén akkuval szerelt autók vagy egyéb elektromos eszközök. A kutatók jelenleg azt vizsgálják, milyen reakció lép fel a karragén és a kén között, valamint hogy a folyamat reverzibilis, azaz visszafordítható-e.

A cikk létrejöttében közreműködött a Telenor Hipernet hálózata.
FORRÁSUbergizmo
MEGOSZTÁS
Rusi

Több mint egy évtizede foglalkozom telekommunikációval, számos területén dolgoztam már, de bármerre is vitt az utam, az újságírástól nem tudtam és nem is akarok szabadulni. :)

  • mr.perfect

    hány ilyen hír lesz még? hogy most már aztán tényleg megtalálták a csoda akkumulátort.. aztán valahogy mégse..

  • Péter Izsó

    Nekem az a meglátásom, hogy jelenleg igazán nagy lökést a zéró emissziós járműveknek a hidrogén-elektromos hibrid hajtás adhat!
    A jelenlegi elektromos hajtást nem központosítani kell, hanem közvetlenűl a kerekekbe integrálni, így csökkenthető a hajtási energia veszteség, amit a központi motortól a hajtott kerekekig el kell juttatni. Az energia visszanyerése is egyszerüsödne, hiszen az elektro motorba ha nem fektetünk energiát a mozgás viszont megmarad az dinamóként működik. Valamint egy hatékony, extra mini hidrogén motor szükség esetén termelhetne elektromos áramot a hatótávolság kitolása érdekében! Ha mindezt sikerülne zárt rendszerben megoldani az üzemanyagot sem kellene pótolni, vagy csak igen ritkán, hiszen a víz (H2O) hidrogénre és oxigénre bontva a lehető legjobb üzemanyag (nem véletlen, hogy ezt használják rakéta üzemanyagnak!) amit felhasználva az égés mellékterméke ismét H2O!!!

    A kontinenseken lévő energia létrehozásában sincs 1! olyan ami mindenre megfelel.
    Napenergia
    Szélenergia
    Hullám energia
    Geotermikus energia

    Ezek kombinációja adja a leginkább biztos egyveleget a kielégítő energia termelésnek!

    • Illés Zoltán Kozma

      Így is van! Valami ilyesmin kellene elgondolkodnia pár okos mérnöknek.