Úgy tűnik, már nem jelenhet meg egyetlen csúcskészülék sem anélkül, hogy napokon, heteken belül ne derüljön ki valami kínos probléma az adott modellel kapcsolatban. Most a Huawei P10-et is elérte ez a hullám, amely leginkább “flash botrány”-nek nevezhető. Lényege, hogy bizonyos felhasználók észrevették, hogy a P10-es készülékük belső memóriájának teljesítménye gyengébb más P10-esektől. A hiba okára is gyorsan fény derült, miután a tesztprogramok azt jelezték, hogy a gyári specifikáció szerinti szupergyors UFS 2.1 flash tároló helyett UFS 2.0 vagy épp eMMC 5.1 típusú chip van az adott készülékben. A történtekre a Huawei most reagált, mégpedig konkrétan a CEO, Richard Yu tett közzé egy hosszabb bejegyzést a Weibo-n.

Ebben elismerte, hogy valóban különböző memóriachipekkel készült a P10, melynek elsődleges oka az volt, hogy az UFS 2.1 készletek kifogytak, így átmenetileg más chippel helyettesítették. Hozzátette ugyanakkor, hogy ő maga is P10 Plus-t, valamint egy Mate 9-et használ, mindkettő eMMC chippes verzió . Állítása szerint a felhasználók a normál használat során nem érzik a teljesítménybeli különbségeket, mivel a készülék hardvere és szoftvere mind UFS, mind pedig eMMC chipekhez optimalizálva van. Ami viszont a teljesítménynél is kínosabb kérdést vet fel, az az, hogy az eMMC chipek jóval olcsóbbak az UFS-nél, a vásárlók viszont minden esetben ugyanannyit fizettek a telefonért, miközben nem azonos készüléket kaptak a pénzükért. Mi is teszteltük már a P10-et, melyet IDE kattintva olvashattok el, ha pedig a Lite verzió érdekel, akkor azt ITT nézhetitek meg.

#UPDATE: Ezzel kapcsolatban megkaptuk a Huawei hazai képviseletének hivatalos álláspontját, érdemes végigolvasni!

Tudomásunkra jutott, hogy nemrégiben a Huawei P10/P10 Plus flashmemóriájával kapcsolatos viták jelentek meg az online felületeken Kínában.

A Huawei a lehető legmagasabb elvárásokat támasztja a készülékeihez szükséges technológiák és komponensek kiválasztásakor: a beszállítók szakmai tapasztalata, a termék minősége és a szállítmányok stabilitása a legfontosabb értékek, amelyeket figyelembe veszünk a döntéshozatalkor. A HUAWEI P sorozat okostelefonjai vállalatunk zászlóshajó készülékei közé tartoznak, és kiváló fotós képességeiknek köszönhetően máris hatalmas népszerűséget értek el világszerte. Ez a népszerűség igen nagy keresletet eredményezett.  

Ahhoz, hogy ezt a keresletet el tudja látni, a Huawei az iparágban megszokott módon több megbízható beszállítót is alkalmaz. Amennyiben egyetlen beszállítót alkalmaznánk, könnyen előfordulhatna, hogy az adott cég kifogy a készletből, ez pedig ahhoz vezetne, hogy vásárlóink késéssel kapnák meg az általuk igényelt termékeket. Hogy ezt elkerülje, a Huawei a flashmemória esetében is több beszállítót alkalmaz.   

A Huawei továbbra is elkötelezett a kiemelkedő felhasználói élmény biztosítása mellett, ahogy mindig is az volt. A készülékek egyetlen komponensének teljesítménye nem tudja pontosan tükrözni az egész okostelefon rendszer teljesítményét, így ezek a pontszámok nem alkalmazhatók tényleges használat esetén.  

A HUAWEI P10 marketing kommunikációja során nem emeltünk ki egyetlen bizonyos flashmemóriát. A termékek elérhetőségétől függően szállítják le számunkra a flashmemória komponenseket rendszeresség nélkül. A telefonjaink teljesítményét mérjük szoftveres algoritmusok segítségével és chiptuninggal, ahelyett, hogy egyetlen komponensre összpontosítanánk.

A HUAWEI P10 és P10 Plus készülékek tervezésekor a Huawei több beszállítót is alkalmaz a flashmemóriával kapcsolatosan. Ezek a technológiák igen szigorú teszteken mennek át annak érdekében, hogy vásárlóinknak a legjobb felhasználói élményt tudjuk nyújtani. Ez tükröződik a készülékek rendkívül pozitív fogadtatásában is világszerte, amely a telefon gyönyörű kialakításának és remek portréfotózási képességeinek köszönhető.

Az okostelefongyártás egy igen hosszú ellátói lánccal rendelkező iparág. A Huawei elkötelezett amellett, hogy a termékek tervezésekor és az innovációk kiötlésekor is a felhasználói élményt helyezze előtérbe. Továbbra is szoros együttműködést folytatunk partnereinkkel annak érdekében, hogy optimalizálhassuk az ágazati ökoszisztémát és jobbnál jobb termékekkel lássuk el vásárlóinkat.

A cikk létrejöttében közreműködött a Telenor Hipernet hálózata.
FORRÁSGizmochina
MEGOSZTÁS
Több mint egy évtizede foglalkozom a telekommunikáció világával, számos területen kipróbáltam magam, az újságírástól viszont nem tudok és nem is akarok szabadulni. :)