Itthon és úgy általában Európában a Suzuki, mint autómárka elsősorban a kedvező árú, alacsony fogyasztású, megbízható és kisméretű modelljeiről híres. A japán belpiacos típusok némelyike egészen meglepő formákkal rendelkezik, ám amit most mutatott a japán márka, az szinte kiüti az embert.

Az e-Survivor nevű koncepció egy kétüléses mini terepjáró, teljesen elektromos hajtással. A márkát alaposan ismerők számára talán mond valamit az X90 nevű típus. Itthon ritkább, mint egy Ferrari a szintén kétüléses, kivehető tetejű (kvázi roadster?) apróság. Részben ennek szellemét idézi fel az e-Survivor, ám a hamarosan érkező vadonatúj Jimny is hasonlítani fog rá, az orr egyes részleteit azon is megtaláljuk majd.

Persze ennél fontosabb okokat is találni, mint például azt, hogy 2020-ban lesz 100 éves a Suzuki, és a tervek szerint ekkor kerülne gyártásba a most bemutatott apróság végleges változata. Műszaki adatokat nem árultak el róla, ám a jókora hasmagasság, nagy kerekek és a hiányzó (kivehető?) tető mellett nem lehet elmenni az átlátszó ajtók mellett sem.

A beltér szintén sokkoló a márkától eddig megszokotthoz képest. Gyakorlatilag nincs műszerfal, helyette egy teljes szélességben végighúzódó kijelzőn jelenik meg minden, de a fontosabbak a kormány közepén(!) lévő kis képernyőn is láthatók. Az ülőlapok elejére tett klímavezérlőkün és még millió más részleten órákat lehetne csámcsogni, de azért tegyük hozzá, ez így, ebben a formában biztosan nem kerül az utcára.

Ugyanakkor jól jelzi, hogy az olyan népmárka, mint a Suzuki is foglalkozik az elektromos hajtással, így legkésőbb 2020-ban már biztosan lesz ilyen modelljük is a kínálatban. Addig is az e-Survivor élőben a nemsokára nyíló Tokyo Motor Show kiállításon lesz látható.

A cikk létrejöttében közreműködött a Telenor Hipernet hálózata.
FORRÁSAutoblog
MEGOSZTÁS
Rusi
Több mint egy évtizede foglalkozom telekommunikációval, számos területén dolgoztam már, de bármerre is vitt az utam, az újságírástól nem tudtam és nem is akarok szabadulni. :)