A dél-koreai techóriások tavaly minden korábbinál több pénzt költöttek marketingre. A Samsung például 10,2 milliárd dollárral terhelte meg a büdzsét, ami 24 százalékkal több, mint amennyit 2015-ben hasonló célokra szántak. A nagy vetélytárs, az LG, ennél jóval szerényebb összeggel gazdálkodott, összesen 1,6 milliárd dollárt szórt el, ami 15 százalékos éves növekedést mutat.

A Samsungnál viszonylag egyértelmű az ok, hiszen a Note 7 hatalmas fiaskója után minden követ meg kellett mozgatni, hogy a felhasználók továbbra is bízzanak a márkában és a korábbi csúcskészülékeket, a Galaxy S7-et és az S7 edge-et válasszák.

Az LG-nél a Superbowl közben lejátszott hirdetés miatt kellett mélyen a zsebbe nyúlni, a legújabb OLED TV-t reklámozták. Az elemzők szerint 2017-ben sem lesz másképpen, sőt, mindkét vállalat rákapcsol és még agresszívabb marketingstratégiába fog kezdeni.

A cikk létrejöttében közreműködött a Telenor Hipernet hálózata.
MEGOSZTÁS
Tamás Zsolt
Sok éve dolgozom már mobilkommunikációs szegmensben, az újságírás és a rádiózás a szenvedélyem, a sales a munkám részét képezi, a jogi tudás pedig a mindennapjaimat segíti.