Úgy tűnik, kezdi magát összeszedni a Sony mobilos üzletága, legalábbis a most kiadott jelentésből kedvező fordulat jelei látszanak. 2017 második negyedévében a japánok 3,4 millió Xperia okostelefont értékesítettek, ez pedig nagyjából 10%-os növekedés az előző év azonos időszakához képest. Azért van még hova fejlődni, hiszen például 2015-ben még közel kétszer ennyi, 7,2 millió Sony telefon kelt el a piacon.

Ám a növekedés már némi bizakodásra adhat okot a cégnél, akik az elmúlt kb. két évben alaposan megszenvedték a kínai gyártók előretörését, pedig régen a top5 legnagyobb gyártó között is ott voltak. A mobilos üzletág nyeresége most ugyan csökkent, viszont nőtt a bevétel, és a Sony igyekszik visszafogni a működési és kutatás-fejlesztési költségeit. Összességében a Sony teljes nyeresége 15%-kal magasabb, mint az előző év azonos időszakában, a bevételek pedig megháromszorozódtak. A vállalat erre az évre összesen 16,5 millió okostelefon értékesítését tervezi (összehasonlításnak a Huawei 100 millió fölé várható).

A cikk létrejöttében közreműködött a Telenor Hipernet hálózata.
FORRÁSGSMArena
MEGOSZTÁS
Rusi

Több mint egy évtizede foglalkozom telekommunikációval, számos területén dolgoztam már, de bármerre is vitt az utam, az újságírástól nem tudtam és nem is akarok szabadulni. :)