Tegye fel a kezét, nyomjon egy lájkot, csapjon az asztalra, vagy valami jelzést adjon az, aki ült már dugóban. Valószínűleg aki vezet, az most az előbb említett műveletek egyikét végrehajtotta, és eléggé bánta, hogy nem vett elő valami közösségi navigációt, vagy éppen nem választott másik útvonalat. A Tucson viszont most teszteket végzett, hogy vajon mi állíthatná meg a folyamatos torlódásokat. Olyan vizsgálatot folytattak, amelyben 21 autó vett részt, 1-et robot vezetett, 20-at pedig sofőr, és egyik sem váltott sávot.

Már ebből kiderült, hogy az automata rendszer sokkal gyorsabban és jobban reagált, kevesebb problémát okozott, mint embertásaink, ráadásul 40%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztott. Persze az önjáró autónak sokat segített a technológia és az internetről származó értékes forgalmi adatok. A következő lépésben már sávváltással próbálják meg leellenőrizni, hogy akkor mi a helyzet, plusz olyan rendszereket is bevetnek majd, mint az adaptív tempomat, oldalkövetés stb.

A cikk létrejöttében közreműködött a Telenor Hipernet hálózata.
MEGOSZTÁS
Tamás Zsolt
Sok éve dolgozom már mobilkommunikációs szegmensben, az újságírás és a rádiózás a szenvedélyem, a sales a munkám részét képezi, a jogi tudás pedig a mindennapjaimat segíti.