Az első iPhone megjelenésekor még senki sem gondolta volna, hogy az Apple a mobilgyártók között jelentős tényező lesz. Márpedig az lett és bár a Samsung buldózerként foglalta el az első helyet, az Apple kibérelte a dobogó második fokát, ráadásul a kínai előretörések ellenére egyelőre őrzi is ezt a helyét. Mostantól viszont a hordozható eszközök új királyaként említhetjük a céget, ahol mindössze egyetlen év alatt sikerült a csúcsra érniük. A 2016-os első negyedévben még 2,2 millió darabos eladással és 12,1%-os piaci részesedéssel bírtak, ez az idei évre 3,5 millió darabra és 15,5%-ra nőtt, ami már elég volt az első hely megszerzéséhez.

Ezzel egyszerre ugrották át a korábbi piacvezető Fitbitet és a Xiaomi-t, amihez persze az is kellett, hogy e két gyártó jelentős visszaesést könyveljen el. Főleg a Fitbit járt rosszul, aki az élrő visszazuhant harmadiknak, a Xiaomi megtartotta második helyét. A teljes piac is bővült, a 2016 Q1-es összeladások 18,2 millió darabot tettek ki, ez a 2017 Q1-es időszakra 22 millióra nőtt. Mindehhez vegyük hozzá, hogy az Apple csupán egyetlen hordozható eszközt gyárt, a Watch okosórát, míg a Fitbit és a Xiaomi számos más típussal is jelen van a piacon.

A cikk létrejöttében közreműködött a Telenor Hipernet hálózata.
FORRÁSGSMArena
MEGOSZTÁS
Rusi

Több mint egy évtizede foglalkozom telekommunikációval, számos területén dolgoztam már, de bármerre is vitt az utam, az újságírástól nem tudtam és nem is akarok szabadulni. :)